Beginning of community and public health care in the first Czechoslovak Republic, 1918–1938
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3ASI6UD7QK" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:SI6UD7QK - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka fyziky před 100 a více lety
Original language description
"Marie Terezie chtěla, kromě jiných reforem, také provést reformu školství v RakouskuUhersku. Povolala Jana Felbigera, který se stal hlavním propagátorem nového pojetínvyučování. Na svou dobu navrhl moderní metody, jako je využívání učebnic nebonhodnocení studentů. Ve školách se však vyučovalo spíše frontálně a hromadně.nO metodách v různých učebních předmětech se nemluvilo, oborová didaktika se teprvenzačala rozvíjet. Později, od poloviny 19. století vznikají různé pokusné a pokrokovénškoly, které dbaly na metodiku předmětů a školy doznaly změn. Jednou z hlavních změnnbylo zavedení experimentálního přístupu do výuky fyziky. Dříve byla fyzika vyučovánanpředevším formou teoretických výkladů a výpočtů. Nový přístup se zaměřoval nanpraktickou demonstraci fyzikálních principů pomocí experimentů a pozorování. Dalšínvýznamnou změnou bylo zavedení moderních pedagogických metod, jako je napříkladnindividualizace výuky. Učitelé se snažili přizpůsobit výuku potřebám jednotlivýchnstudentů a nevynucovat jednotný přístup pro celou třídu. Změny vedly ke zlepšení výukynfyziky na obecných školách a k většímu zájmu studentů o tuto oblast. Díky modernímnmetodám výuky se fyzika stala přístupnější a zábavnější a výuka se stala více zajímavá."
Czech name
Výuka fyziky před 100 a více lety
Czech description
"Marie Terezie chtěla, kromě jiných reforem, také provést reformu školství v RakouskuUhersku. Povolala Jana Felbigera, který se stal hlavním propagátorem nového pojetínvyučování. Na svou dobu navrhl moderní metody, jako je využívání učebnic nebonhodnocení studentů. Ve školách se však vyučovalo spíše frontálně a hromadně.nO metodách v různých učebních předmětech se nemluvilo, oborová didaktika se teprvenzačala rozvíjet. Později, od poloviny 19. století vznikají různé pokusné a pokrokovénškoly, které dbaly na metodiku předmětů a školy doznaly změn. Jednou z hlavních změnnbylo zavedení experimentálního přístupu do výuky fyziky. Dříve byla fyzika vyučovánanpředevším formou teoretických výkladů a výpočtů. Nový přístup se zaměřoval nanpraktickou demonstraci fyzikálních principů pomocí experimentů a pozorování. Dalšínvýznamnou změnou bylo zavedení moderních pedagogických metod, jako je napříkladnindividualizace výuky. Učitelé se snažili přizpůsobit výuku potřebám jednotlivýchnstudentů a nevynucovat jednotný přístup pro celou třídu. Změny vedly ke zlepšení výukynfyziky na obecných školách a k většímu zájmu studentů o tuto oblast. Díky modernímnmetodám výuky se fyzika stala přístupnější a zábavnější a výuka se stala více zajímavá."
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
—
Continuities
—
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
"Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?"
ISBN
978-80-261-1159-7
Number of pages of the result
5
Pages from-to
115-119
Number of pages of the book
353
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Srní
UT code for WoS chapter
—