All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Beginning of community and public health care in the first Czechoslovak Republic, 1918–1938

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F23%3ASI6UD7QK" target="_blank" >RIV/00216208:11320/23:SI6UD7QK - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výuka fyziky před 100 a více lety

  • Original language description

    "Marie Terezie chtěla, kromě jiných reforem, také provést reformu školství v RakouskuUhersku. Povolala Jana Felbigera, který se stal hlavním propagátorem nového pojetínvyučování. Na svou dobu navrhl moderní metody, jako je využívání učebnic nebonhodnocení studentů. Ve školách se však vyučovalo spíše frontálně a hromadně.nO metodách v různých učebních předmětech se nemluvilo, oborová didaktika se teprvenzačala rozvíjet. Později, od poloviny 19. století vznikají různé pokusné a pokrokovénškoly, které dbaly na metodiku předmětů a školy doznaly změn. Jednou z hlavních změnnbylo zavedení experimentálního přístupu do výuky fyziky. Dříve byla fyzika vyučovánanpředevším formou teoretických výkladů a výpočtů. Nový přístup se zaměřoval nanpraktickou demonstraci fyzikálních principů pomocí experimentů a pozorování. Dalšínvýznamnou změnou bylo zavedení moderních pedagogických metod, jako je napříkladnindividualizace výuky. Učitelé se snažili přizpůsobit výuku potřebám jednotlivýchnstudentů a nevynucovat jednotný přístup pro celou třídu. Změny vedly ke zlepšení výukynfyziky na obecných školách a k většímu zájmu studentů o tuto oblast. Díky modernímnmetodám výuky se fyzika stala přístupnější a zábavnější a výuka se stala více zajímavá."

  • Czech name

    Výuka fyziky před 100 a více lety

  • Czech description

    "Marie Terezie chtěla, kromě jiných reforem, také provést reformu školství v RakouskuUhersku. Povolala Jana Felbigera, který se stal hlavním propagátorem nového pojetínvyučování. Na svou dobu navrhl moderní metody, jako je využívání učebnic nebonhodnocení studentů. Ve školách se však vyučovalo spíše frontálně a hromadně.nO metodách v různých učebních předmětech se nemluvilo, oborová didaktika se teprvenzačala rozvíjet. Později, od poloviny 19. století vznikají různé pokusné a pokrokovénškoly, které dbaly na metodiku předmětů a školy doznaly změn. Jednou z hlavních změnnbylo zavedení experimentálního přístupu do výuky fyziky. Dříve byla fyzika vyučovánanpředevším formou teoretických výkladů a výpočtů. Nový přístup se zaměřoval nanpraktickou demonstraci fyzikálních principů pomocí experimentů a pozorování. Dalšínvýznamnou změnou bylo zavedení moderních pedagogických metod, jako je napříkladnindividualizace výuky. Učitelé se snažili přizpůsobit výuku potřebám jednotlivýchnstudentů a nevynucovat jednotný přístup pro celou třídu. Změny vedly ke zlepšení výukynfyziky na obecných školách a k většímu zájmu studentů o tuto oblast. Díky modernímnmetodám výuky se fyzika stala přístupnější a zábavnější a výuka se stala více zajímavá."

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    "Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?"

  • ISBN

    978-80-261-1159-7

  • Number of pages of the result

    5

  • Pages from-to

    115-119

  • Number of pages of the book

    353

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Srní

  • UT code for WoS chapter