All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cultural and linguistic problems of the use of authentic textbooks when teaching mathematics in a foreign language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F05%3A00010569" target="_blank" >RIV/00216208:11410/05:00010569 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Cultural and linguistic problems of the use of authentic textbooks when teaching mathematics in a foreign language

  • Original language description

    The paper presents the analysis of textbook-based obstacles to communication originating in the process of vocabulary and grammar acquisition within multicultural and sociocultural contexts.

  • Czech name

    Kulturní a lingvistické problémy použití autentických učebnic při výuce matematiky v cizím jazyce

  • Czech description

    Článek obsahuje analýzu překážek vznikajících při použití učebnic jako důsledek osvojování si slovní zásoby a gramatiky v multikulturním a sociokulturním kontextu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F02%2F0809" target="_blank" >GA406/02/0809: Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ZDM: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik

  • ISSN

    1615-679X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    37

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    DE - GERMANY

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    109-115

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database