Cultural and linguistic problems of the use of authentic textbooks when teaching mathematics in a foreign language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F05%3A00010569" target="_blank" >RIV/00216208:11410/05:00010569 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Cultural and linguistic problems of the use of authentic textbooks when teaching mathematics in a foreign language
Original language description
The paper presents the analysis of textbook-based obstacles to communication originating in the process of vocabulary and grammar acquisition within multicultural and sociocultural contexts.
Czech name
Kulturní a lingvistické problémy použití autentických učebnic při výuce matematiky v cizím jazyce
Czech description
Článek obsahuje analýzu překážek vznikajících při použití učebnic jako důsledek osvojování si slovní zásoby a gramatiky v multikulturním a sociokulturním kontextu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F0809" target="_blank" >GA406/02/0809: Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ZDM: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik
ISSN
1615-679X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
37
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
DE - GERMANY
Number of pages
7
Pages from-to
109-115
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—