All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F07%3A00110357" target="_blank" >RIV/00216208:11410/07:00110357 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Inequality and Access to Tertiary Education: European Countries 1950-2005

  • Original language description

    This analytical study is the outcome of the first stage of the activity ?Inequality and Access to Tertiary Education in the Czech Republic and Other European Countries? carried out by the Education Policy Centre of the Faculty of Education, Charles University in Prague. The aim of the first stage has been to find out whether, to what extent and how it is possible to use databases of the first two rounds of the European Social Survey for examining and analysing the development of inequities in access totertiary education in some European countries (including the Czech Republic), and for elaborating and interpreting indices and models of intergeneration transmission of inequities. The working paper has been prepared also in order to be used in the OECDThematic Review of Tertiary Education. This is why particularly the European countries participating in it have been included in the annex.

  • Czech name

    Nerovnosti v přístupu k terciárnímu vzdělání: Evropské země 1950-2005

  • Czech description

    Předkládaná analytická studie je výsledkem první etapy rok a půl trvající aktivity ?Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému a terciárnímu vzdělání v České republice a v dalších evropských zemích?, kterou řeší Středisko vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Cílem první etapy bylo zjistit, zda, do jaké míry a jakým způsobem lze využít datové soubory prvních dvou fází Evropského sociálního výzkumu (European Social Survey ? ESS-1 a ESS-2) i pro účely zjišťování míry nerovnostia jejího průběhu v řadě evropských zemí včetně České republiky, a na základě jejich analýz vytvořit a interpretovat ukazatele a model(y) mezigeneračního přenosu nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání. Analytická studie byla v této verzi zpracovánataké pro využití v rámci projektu OECD Tertiary Education Review a odeslána tedy rovněž do sekretariátu OECD. Proto byly do přílohy zařazeny především ty evropské země, které jsou zároveň zapojeny i do projektu OECD.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2E06035" target="_blank" >2E06035: Supporting framework education programmes and education policy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů