Child, school and mathematics : constructivist approaches to teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A00222267" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:00222267 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62690094:18440/09:00002844
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování
Original language description
Cílem knihy je podnítit učitele matematiky zejména základní školy k zamyšlení nad stylem vyučování a nad možnostmi svoji pedagogickou práci zkvalitňovat. Jsou zde zachyceny soudobé světové trendy v didaktice matematiky, v pedagogice i v psychologii.
Czech name
Dítě, škola a matematika : konstruktivistické přístupy k vyučování
Czech description
Cílem knihy je podnítit učitele matematiky zejména základní školy k zamyšlení nad stylem vyučování a nad možnostmi svoji pedagogickou práci zkvalitňovat. Jsou zde zachyceny soudobé světové trendy v didaktice matematiky, v pedagogice i v psychologii.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Development of Mathematical Literacy in Primary Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7367-397-0
Number of pages
240
Publisher name
Portál, s.r.o.
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—