INFLUENCE OF SOCIAL STATUS AND MATERIALISTIC VALEUS ON SUBJECTIVE WELL-BEING IN HIGH SCHOOL STUDENTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10072365" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10072365 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol
Original language description
Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.
Czech name
Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol
Czech description
Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
60
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—