All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

INFLUENCE OF SOCIAL STATUS AND MATERIALISTIC VALEUS ON SUBJECTIVE WELL-BEING IN HIGH SCHOOL STUDENTS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10072365" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10072365 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol

  • Original language description

    Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.

  • Czech name

    Vlivy sociálního statusu a materialistické hodnotové orientace na spokojenost se životem studentů středních škol

  • Czech description

    Práce vychází z několika hlavních tezí. Podle první z nich je volba typu střední školy (gymnázia, střední odborné školy nebo středního odborného učiliště) do značné míry určena sociálním statusem rodiny. Podle druhé teze má typ studované střední školy významný vliv na materialistickou hodnotovou orientaci studentů - studenti gymnázií budou nejméně a žáci SOU nejvíce materialističtí. Podle třetí teze budou studenti středních škol se svými životy tím spokojenější, čím méně jsou materialističtí, tj. čím méně jsou přesvědčeni o tom, že vlastnění materiálních statků je podmínkou dosažení štěstí. Teze jsme rozpracovali do systému osmi hypotéz. Tyto hypotézy jsme testovali na vzorku 395 studentů gymnázií, SOŠ a SOU.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    60

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database