All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Body as a Symbol of Present Time. If I Like Myself, Only Then I May Like Someone Else.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105973 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.

  • Original language description

    Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto svě

  • Czech name

    Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.

  • Czech description

    Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto svě

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Symbol ve výchově, umění a sportu

  • ISBN

    978-80-7290-428-0

  • Number of pages of the result

    7

  • Pages from-to

    175-181

  • Number of pages of the book

    293

  • Publisher name

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter