Body as a Symbol of Present Time. If I Like Myself, Only Then I May Like Someone Else.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105973 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
Original language description
Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto svě
Czech name
Tělo jako symbol dneška. Mám-li rád sebe sama, mohu mít opravdově rád i druhého.
Czech description
Lidské tělo vždy bylo, je a bude symbolem své doby. Chápání těla a jeho estetiky totiž prozrazuje nejen mnohé o dané společnosti ve smyslu pojetí krásy, ale i o vztahu k duši člověka a potažmo k věcem a pojmům konstituujícím danou společnost. V této stati bych rád vyzdvihl některá témata, která spolu, dle mého názoru, více či méně souvisí nejen tím, že je propojuje téma tělesnosti. Daná témata (zdraví, krása, životní styl EMO i realita versus virtuální realita) chci spíše jen vynést na světlo než vyřešit. Řešení mých otázek je příliš komplexní, zahrnuje celkové postoje nejen jedince, ale i celé společnosti a takovéto postoje se mění jen velmi pomalu. Proto navrhuji využít vlivu školy, která by (tam, kde je to možné) více vycházela ze zásad zážitkové pedagogiky a pedagogického přístupu Martina Bubera, který ve výuce usiluje o vztah založený na principu Já-Ty. Přijetí sebe sama (ve své tělesnosti), je podmínkou pro opravdový vstup do vztahu Já-Ty, který otevírá dveře k přijetí tohoto svě
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Symbol ve výchově, umění a sportu
ISBN
978-80-7290-428-0
Number of pages of the result
7
Pages from-to
175-181
Number of pages of the book
293
Publisher name
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—