Sexual and Gender Harassment as Pedagogical Un-Professionalism
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10106325" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10106325 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11240/11:10106325
Result on the web
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/2011-2-clanky-Smetackova-Pavlik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality
Original language description
Článek diskutuje fenomén sexuálního obtěžování ve školním prostředí v souvislosti s nároky na učitelskou profesionalitu. S pomocí výsledků ze dvou výzkumů, které se zabývaly zkušenostmi vysokoškolských a středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním, ukazuje, jaká jsou omezení v jejich reflexi tohoto fenoménu a na základě toho postuluje požadavek zvýšené reflektivity na straně vyučujících. Schopnost reflexe je znakem pedagogické profesionality, přičemž podmínkou reflexe je určité teoretické poznání. Proto článek ukazuje aktuálně dominantní konceptualizaci sexuálního obtěžování s využitím kategorie gender, zasazuje ji do kontextu dalších výkladových modelů a naznačuje jejich možné dopady pro chápání učitelské profesionality.
Czech name
Sexuální a genderové obtěžování jako projev pedagogické ne-profesionality
Czech description
Článek diskutuje fenomén sexuálního obtěžování ve školním prostředí v souvislosti s nároky na učitelskou profesionalitu. S pomocí výsledků ze dvou výzkumů, které se zabývaly zkušenostmi vysokoškolských a středoškolských studujících se sexuálním obtěžováním, ukazuje, jaká jsou omezení v jejich reflexi tohoto fenoménu a na základě toho postuluje požadavek zvýšené reflektivity na straně vyučujících. Schopnost reflexe je znakem pedagogické profesionality, přičemž podmínkou reflexe je určité teoretické poznání. Proto článek ukazuje aktuálně dominantní konceptualizaci sexuálního obtěžování s využitím kategorie gender, zasazuje ji do kontextu dalších výkladových modelů a naznačuje jejich možné dopady pro chápání učitelské profesionality.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/2E08058" target="_blank" >2E08058: Sexual harassment in the university environment: incidence and understanding</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
AULA
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
35-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—