Special Educational Smell Identification in Persons with Congenital and Acquired Visual Impairments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108407 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou
Original language description
Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kmpenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob s vrozenoým a získaným zrakovým postižením. Pro naplnění práce byly využity standyrdizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 77 osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu zjišťují úroveň čichového vním,ání osob se zrakovým postižením na základě dostupných standardizovaných testů. U osob se zrakovým postižením se neprojevila rozdílná úroveň čichového vnímání v případě vrozeného či získaného zrakového postižení. Proto se stanovení úrovně čichového vnímání osob se zrakovým postižením a jehonásledný rozvoj jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.
Czech name
Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou
Czech description
Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kmpenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob s vrozenoým a získaným zrakovým postižením. Pro naplnění práce byly využity standyrdizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 77 osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu zjišťují úroveň čichového vním,ání osob se zrakovým postižením na základě dostupných standardizovaných testů. U osob se zrakovým postižením se neprojevila rozdílná úroveň čichového vnímání v případě vrozeného či získaného zrakového postižení. Proto se stanovení úrovně čichového vnímání osob se zrakovým postižením a jehonásledný rozvoj jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním
ISBN
978-80-7315-219-2
Number of pages of the result
14
Pages from-to
89-103
Number of pages of the book
298
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—