All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Special Educational Smell Identification in Persons with Congenital and Acquired Visual Impairments

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108407" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108407 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou

  • Original language description

    Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kmpenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob s vrozenoým a získaným zrakovým postižením. Pro naplnění práce byly využity standyrdizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 77 osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu zjišťují úroveň čichového vním,ání osob se zrakovým postižením na základě dostupných standardizovaných testů. U osob se zrakovým postižením se neprojevila rozdílná úroveň čichového vnímání v případě vrozeného či získaného zrakového postižení. Proto se stanovení úrovně čichového vnímání osob se zrakovým postižením a jehonásledný rozvoj jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.

  • Czech name

    Speciálněpedagogické hodnocení čichového vnímání u osob s vrozenou a získanou zrakovou vadou

  • Czech description

    Čich je ve speciálně pedagogické praxi považován za jeden z kmpenzačních smyslů. Předkládaná práce je zaměřena na vyšetření čichového vnímání u osob s vrozenoým a získaným zrakovým postižením. Pro naplnění práce byly využity standyrdizované testy čichového vnímání UPSIT a STT, dále byly testované osoby dotazovány na subjektivní vnímání využití čichu v běžném životě. Výzkumu se zúčastnilo 77 osob se zrakovým postižením. Výsledky výzkumu zjišťují úroveň čichového vním,ání osob se zrakovým postižením na základě dostupných standardizovaných testů. U osob se zrakovým postižením se neprojevila rozdílná úroveň čichového vnímání v případě vrozeného či získaného zrakového postižení. Proto se stanovení úrovně čichového vnímání osob se zrakovým postižením a jehonásledný rozvoj jeví jako důležitý předpoklad jejich cílené edukace.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním

  • ISBN

    978-80-7315-219-2

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    89-103

  • Number of pages of the book

    298

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter