The development of the attention and the achievement motivation in adolescents with hearing impairments through intervention motion program
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10109251" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10109251 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu
Original language description
Monografie se zabývá netradičními pohybovými aktivitami u mládeže se sluchovým postižením. Předkládá podrobný popis psychologických, pedagogických a sociologických vlastností osobnosti adolescentů. Podrobně charakterizuje sluchové vady, sluchovou protetiku, popisuje zásady komunikace se sluchově postiženými, vysvětluje pojem motorické schopnosti a popisuje zkoumané veličiny - pozornost a výkonovou motivaci. Zvýšenou pozornost věnuje i psychomotorickému vývoji dítěte. Definuje pojem sebeobrana a psychomotorika a jejich význam v pohybové výchově sluchově postižených. Na základě poznatků o sluchově postižených předkládá vypracovanou metodiku základů sebeobrany a psychomotoriky, která má sloužit učitelům a vychovatelům speciálních škol a zařízením pro sluchově postižené jedince. Cílem této monografie bylo zjistit vliv speciálního intervenčního programu na některé dimenze osobnosti sluchově postižené mládeže zejména v pozornosti a výkonové motivace. Dílčím cílem práce bylo zároveň prokázat
Czech name
Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u adolescentů se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu
Czech description
Monografie se zabývá netradičními pohybovými aktivitami u mládeže se sluchovým postižením. Předkládá podrobný popis psychologických, pedagogických a sociologických vlastností osobnosti adolescentů. Podrobně charakterizuje sluchové vady, sluchovou protetiku, popisuje zásady komunikace se sluchově postiženými, vysvětluje pojem motorické schopnosti a popisuje zkoumané veličiny - pozornost a výkonovou motivaci. Zvýšenou pozornost věnuje i psychomotorickému vývoji dítěte. Definuje pojem sebeobrana a psychomotorika a jejich význam v pohybové výchově sluchově postižených. Na základě poznatků o sluchově postižených předkládá vypracovanou metodiku základů sebeobrany a psychomotoriky, která má sloužit učitelům a vychovatelům speciálních škol a zařízením pro sluchově postižené jedince. Cílem této monografie bylo zjistit vliv speciálního intervenčního programu na některé dimenze osobnosti sluchově postižené mládeže zejména v pozornosti a výkonové motivace. Dílčím cílem práce bylo zároveň prokázat
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-514-0
Number of pages
153
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—