Training of school leaders in the Czech Republic. Educational programmes and their evaluation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10118834" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10118834 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_06.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2011/2011_3_06.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání řídicích pracovníků v českém školství : programy a hodnocení jejich obsahu účastníky
Original language description
Jak prokázal mj. nedávný výzkum PISA 2009, školy v České republice mají velmi vysokou míru autonomie, což současně vede ke značné pracovní zátěži pro jejich vedoucí pracovníky. Předložená studie si klade otázku, zda jsou školští manažeři na tuto situaciadekvátně připravováni. Je podán popis současného systému vzdělávání vedoucích pracovníků ve školství. Empirická část je založena na dotazníkovém šetření názorů tří skupin účastníků vzdělávacích programů pro školské manažery, které bylo doplněno kvantitativními rozhovory s účastníky metodou ohniskových skupin. Data naznačují relativní vzrůst zájmu o vzdělávání v oblasti personalistiky a pedagogického vedení. Práce ukazuje, že tato témata nejsou ve stávajícím pojetí vzdělávání dostatečně zastoupena a žesystém zastarává i v dalších aspektech.
Czech name
Vzdělávání řídicích pracovníků v českém školství : programy a hodnocení jejich obsahu účastníky
Czech description
Jak prokázal mj. nedávný výzkum PISA 2009, školy v České republice mají velmi vysokou míru autonomie, což současně vede ke značné pracovní zátěži pro jejich vedoucí pracovníky. Předložená studie si klade otázku, zda jsou školští manažeři na tuto situaciadekvátně připravováni. Je podán popis současného systému vzdělávání vedoucích pracovníků ve školství. Empirická část je založena na dotazníkovém šetření názorů tří skupin účastníků vzdělávacích programů pro školské manažery, které bylo doplněno kvantitativními rozhovory s účastníky metodou ohniskových skupin. Data naznačují relativní vzrůst zájmu o vzdělávání v oblasti personalistiky a pedagogického vedení. Práce ukazuje, že tato témata nejsou ve stávajícím pojetí vzdělávání dostatečně zastoupena a žesystém zastarává i v dalších aspektech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
107-122
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—