Mentoring in the teaching profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10120286" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10120286 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14410/11:00074587
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mentoring v učitelství
Original language description
Publikace se věnuje mentoringu jako formě učitelského profesního vzdělávání na pracovišti. V první části vymezuje mentoring ve vztahu k dalším formám profesního rozvoje učitelů a zaměřuje se na jeho konceptualizaci, a to i s vědomím rizik, která jsou s jeho implementací spojena. Analyzuje roli mentoringu z hlediska současného stavu poznání učitelské profese a procesů profesního rozvoje, pojmenovává podmínky a procesy, za kterých může mentoring plnit svoji edukativní roli a stát se prorůstovým faktorem pro učitele jako pro jedince i pro učitelskou profesi. Druhá část publikace je věnována výzkumu v oblasti mentoringu a jsou v ní představeny aktuální výzkumné sondy, týkající se mentoringu v kontextu českého vzdělávání učitelů.
Czech name
Mentoring v učitelství
Czech description
Publikace se věnuje mentoringu jako formě učitelského profesního vzdělávání na pracovišti. V první části vymezuje mentoring ve vztahu k dalším formám profesního rozvoje učitelů a zaměřuje se na jeho konceptualizaci, a to i s vědomím rizik, která jsou s jeho implementací spojena. Analyzuje roli mentoringu z hlediska současného stavu poznání učitelské profese a procesů profesního rozvoje, pojmenovává podmínky a procesy, za kterých může mentoring plnit svoji edukativní roli a stát se prorůstovým faktorem pro učitele jako pro jedince i pro učitelskou profesi. Druhá část publikace je věnována výzkumu v oblasti mentoringu a jsou v ní představeny aktuální výzkumné sondy, týkající se mentoringu v kontextu českého vzdělávání učitelů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-518-8
Number of pages
204
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—