All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of the new two-stage teacher training by students at Charles University in Prague - Faculty of Education

Result description

This paper deals with the Bologna Process and its implication to teacher training in the Czech Republic. It presents results of the questionnaire survey among students at Charles University in Prague - Faculty of Education. We studied students' opinionsabout the transition from the five-year one-stage study leading to Master's degree to the two-stage study leading to Bachelor's and Master's degrees introduced in 2006/2007 at the Faculty. We also found out their opinions about several aspects of the newtwo-stage study. The data collection was conducted during winter semester 2010/2011. In total 126 students participated in our survey, 30 Bachelor's students and 96 Master's students, all participants in the current two-stage system. If these students had a choice, almost 70 % of them would prefer the current two-stage system. Bachelor's students were asked whether they are going to continue in the second stage leading to Master's degree. Most of them (90 %) answered "yes", suggesting t

Keywords

teacher training in the Czech Republicfive-year one-stage study leading to Master's degreetwo-stage study leading to Bachelor's and Master's degreesBologna DeclarationBologna Process

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty

  • Original language description

    Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné. Data byla sbírána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia. Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Většina z nich (90%) odpověděla "ano", což poukazuje na

  • Czech name

    Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze - Pedagogické fakulty

  • Czech description

    Tento příspěvek se zabývá Boloňským procesem a jeho dopady na vzdělávání učitelů v České republice. Prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi studenty na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Jsou zjišťovány názory studentů na přechod z pětiletého neděleného magisterského studia ke strukturovanému studiu zavedeného na uvedené fakultě v roce 2006/2007. Dále jsou zjišťovány i jejich názory na strukturované studium samotné. Data byla sbírána během zimního semestru 2010/2011. Průzkumu se celkově zúčastnilo 126 studentů, z toho 30 studentů bakalářského studia a 96 studentů navazujícího magisterského studia, přičemž všichni studenti jsou studenti nového strukturovaného studia. Kdyby studenti měli možnost volby mezi strukturovaným studiem a neděleným studiem, téměř 70 % z nich by dalo přednost strukturovanému studiu. Studenti bakalářského studia byli dotazování, zda-li hodlají pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Většina z nich (90%) odpověděla "ano", což poukazuje na

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Škola - statistický element v sociálnej dynamike

  • ISBN

    978-80-8078-459-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    200-206

  • Publisher name

    lura Edition

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Jasna, Slovensko

  • Event date

    Oct 10, 2011

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2011