"Milestones and opportunities during a life-course" - tracking with young disabled people
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10129939" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10129939 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením
Original language description
V článku prezentujeme iniciální odpověď na otázku, jak vývoj národní vzdělávací politiky ovlivnil život mladých lidí se zdravotním postižením. Kombinací longitudinálních kvalitativních výzkumných metod a kritické analýzy dokumentace shromažďujeme poznatky vycházející ze zkušeností a aspirací mladých lidí se zdravotním postižením. Kvalitativní metody posléze umožní komparaci evropských, národních a regionálních přístupů v oblasti rodinného života, bydlení či zaměstnání. Dílčím cílem projektu je zjistit potenciál kvalitativních výzkumných metod zaměřených na životní příběhy život. V textu představuje základní zkoumané kategorie "turning points a "resources and capital". Zaměřujeme se na analýzu životních příběhů u skupiny mladých lidí se zdravotním postižením, kteří vyrostli v pěstounských rodinách.
Czech name
"Milníky a šance na cestě životem" - možnosti studia životních cest mladých lidí se zdravotním postižením
Czech description
V článku prezentujeme iniciální odpověď na otázku, jak vývoj národní vzdělávací politiky ovlivnil život mladých lidí se zdravotním postižením. Kombinací longitudinálních kvalitativních výzkumných metod a kritické analýzy dokumentace shromažďujeme poznatky vycházející ze zkušeností a aspirací mladých lidí se zdravotním postižením. Kvalitativní metody posléze umožní komparaci evropských, národních a regionálních přístupů v oblasti rodinného života, bydlení či zaměstnání. Dílčím cílem projektu je zjistit potenciál kvalitativních výzkumných metod zaměřených na životní příběhy život. V textu představuje základní zkoumané kategorie "turning points a "resources and capital". Zaměřujeme se na analýzu životních příběhů u skupiny mladých lidí se zdravotním postižením, kteří vyrostli v pěstounských rodinách.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F2009" target="_blank" >GAP407/11/2009: Qualitative Tracking with Young Disabled People</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění
ISBN
978-80-210-6091-3
Number of pages of the result
8
Pages from-to
169-176
Number of pages of the book
232
Publisher name
Masarykova Univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—