Psychomotor and physical self-defense as an effective intervention influencing the achievement motivation of individuals with hearing disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10131676" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10131676 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychomotorika a sebeobrana jako účinná pohybová intervence ovlivňující výkonovou motivaci jedinců se sluchovým postižením
Original language description
Článek se zabývá problematikou rozvoje výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením v období adolescence prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Cílem výzkumu bylo ovlivnit specifickým sportovně pohybovým programem výkonovou motivaci umládeže se sluchovým postižením. V rámci metodiky práce byl zvolen základní empirický postup prostřednictvím pedagogického experimentu. Hlavním experimentálním činitelem byl intervenční pohybový program, který se skládal ze základů sebeobrany a psychomotoriky. V rámci metodiky zjišťování úrovně aspirace, byl použit Test aspirace (Bakalář, 1987). Pro vytvoření intervenčního pohybového programu byla použita metoda analýzy a syntézy zkoumaných dat a vyhodnocení získaných výsledků bylo provedeno základnímistatistickými metodami. Stanovená hypotéza, že vlivem intervenčního programu se zvýší úroveň výkonové motivace u experimentální skupiny mládeže se sluchovým postižením, byla potvrzena. Výzkum potvrdil předpoklad, že základy sebeobrany a p
Czech name
Psychomotorika a sebeobrana jako účinná pohybová intervence ovlivňující výkonovou motivaci jedinců se sluchovým postižením
Czech description
Článek se zabývá problematikou rozvoje výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením v období adolescence prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Cílem výzkumu bylo ovlivnit specifickým sportovně pohybovým programem výkonovou motivaci umládeže se sluchovým postižením. V rámci metodiky práce byl zvolen základní empirický postup prostřednictvím pedagogického experimentu. Hlavním experimentálním činitelem byl intervenční pohybový program, který se skládal ze základů sebeobrany a psychomotoriky. V rámci metodiky zjišťování úrovně aspirace, byl použit Test aspirace (Bakalář, 1987). Pro vytvoření intervenčního pohybového programu byla použita metoda analýzy a syntézy zkoumaných dat a vyhodnocení získaných výsledků bylo provedeno základnímistatistickými metodami. Stanovená hypotéza, že vlivem intervenčního programu se zvýší úroveň výkonové motivace u experimentální skupiny mládeže se sluchovým postižením, byla potvrzena. Výzkum potvrdil předpoklad, že základy sebeobrany a p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
54-61
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—