Pupil's preconceptions of intellectual disability
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173708" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173708 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žákovské prekoncepty mentálního postižení
Original language description
Výzkum žákovských prekonceptů je v současné době orientován převážně na problematiku z oblasti přírodovědného vzdělávání. V této studii byla pozornost věnována žákovským prekonceptům mentálního postižení, tedy otázkám, které se vztahují zejména k speciálně pedagogické tematice. Smyslem studie bylo posoudit úroveň prekonceptů mentálního postižení u žáků primární a nižší sekundární školy. Transverzální, kvantitativně orientovaný výzkum byl proveden u žáků 5. a 9. ročníků. Výzkumný vzorek tvořilo 235 respondentů z pěti základních škol středočeského kraje. Zvoleným výzkumným nástrojem byl dotazník, konstruovaný na principu intervalových škál. Pro posouzení úrovně kognitivní dimenze žákovských prekonceptů byly v dotazníku obsaženy i testové položky. Pomocímetod deskriptivní a induktivní statistické analýzy dat se potvrdila hypotéza, že pojetí mentálního postižení u žáků primární školy jsou statisticky významně více zatížena miskoncepcemi, než pojetí žáků nižší sekundární školy (a to jak v
Czech name
Žákovské prekoncepty mentálního postižení
Czech description
Výzkum žákovských prekonceptů je v současné době orientován převážně na problematiku z oblasti přírodovědného vzdělávání. V této studii byla pozornost věnována žákovským prekonceptům mentálního postižení, tedy otázkám, které se vztahují zejména k speciálně pedagogické tematice. Smyslem studie bylo posoudit úroveň prekonceptů mentálního postižení u žáků primární a nižší sekundární školy. Transverzální, kvantitativně orientovaný výzkum byl proveden u žáků 5. a 9. ročníků. Výzkumný vzorek tvořilo 235 respondentů z pěti základních škol středočeského kraje. Zvoleným výzkumným nástrojem byl dotazník, konstruovaný na principu intervalových škál. Pro posouzení úrovně kognitivní dimenze žákovských prekonceptů byly v dotazníku obsaženy i testové položky. Pomocímetod deskriptivní a induktivní statistické analýzy dat se potvrdila hypotéza, že pojetí mentálního postižení u žáků primární školy jsou statisticky významně více zatížena miskoncepcemi, než pojetí žáků nižší sekundární školy (a to jak v
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů