Inequalities in higher education attainment in the Czech Republic and in Europe 1950-2011
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191080" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191080 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011
Original language description
Jaká je úroveň nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání, a zejména to, jakým způsobem jsou nerovnosti ovlivňovány masivním nárůstem počtu studentů v posledních desetiletích, patří mezi aktuální výzkumné otázky. Vzhledem k tomu, že komparativní šetření zaměřená na tuto problematiku jsou dosti vzácná, musí se pro srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v Evropě využívat relevantní údaje získané v rámci jiných šetření. Přístup Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (SVP) využívá pro analýzu údaje shromážděné v pěti fázích široce zaměřeného mezinárodního šetření European Social Survey (ESS 1-5), realizovaných v letech 2002/2003 až 2010/2011 ve více než třiceti evropských zemích, a rovněž údaje ze dvou speciálních českých národních šetření. Přestože ESS není primárně zaměřený na vzdělávání a vzdělanostní nerovnosti, zahrnuje otázky, které lze v tomto směru vhodně využít, a analyzovat i problematiku sociální podmíněnost
Czech name
Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011
Czech description
Jaká je úroveň nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání, a zejména to, jakým způsobem jsou nerovnosti ovlivňovány masivním nárůstem počtu studentů v posledních desetiletích, patří mezi aktuální výzkumné otázky. Vzhledem k tomu, že komparativní šetření zaměřená na tuto problematiku jsou dosti vzácná, musí se pro srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v Evropě využívat relevantní údaje získané v rámci jiných šetření. Přístup Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (SVP) využívá pro analýzu údaje shromážděné v pěti fázích široce zaměřeného mezinárodního šetření European Social Survey (ESS 1-5), realizovaných v letech 2002/2003 až 2010/2011 ve více než třiceti evropských zemích, a rovněž údaje ze dvou speciálních českých národních šetření. Přestože ESS není primárně zaměřený na vzdělávání a vzdělanostní nerovnosti, zahrnuje otázky, které lze v tomto směru vhodně využít, a analyzovat i problematiku sociální podmíněnost
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-717-5
Number of pages
66
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—