All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inequalities in higher education attainment in the Czech Republic and in Europe 1950-2011

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191080" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191080 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011

  • Original language description

    Jaká je úroveň nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání, a zejména to, jakým způsobem jsou nerovnosti ovlivňovány masivním nárůstem počtu studentů v posledních desetiletích, patří mezi aktuální výzkumné otázky. Vzhledem k tomu, že komparativní šetření zaměřená na tuto problematiku jsou dosti vzácná, musí se pro srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v Evropě využívat relevantní údaje získané v rámci jiných šetření. Přístup Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (SVP) využívá pro analýzu údaje shromážděné v pěti fázích široce zaměřeného mezinárodního šetření European Social Survey (ESS 1-5), realizovaných v letech 2002/2003 až 2010/2011 ve více než třiceti evropských zemích, a rovněž údaje ze dvou speciálních českých národních šetření. Přestože ESS není primárně zaměřený na vzdělávání a vzdělanostní nerovnosti, zahrnuje otázky, které lze v tomto směru vhodně využít, a analyzovat i problematiku sociální podmíněnost

  • Czech name

    Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011

  • Czech description

    Jaká je úroveň nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání, a zejména to, jakým způsobem jsou nerovnosti ovlivňovány masivním nárůstem počtu studentů v posledních desetiletích, patří mezi aktuální výzkumné otázky. Vzhledem k tomu, že komparativní šetření zaměřená na tuto problematiku jsou dosti vzácná, musí se pro srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v Evropě využívat relevantní údaje získané v rámci jiných šetření. Přístup Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (SVP) využívá pro analýzu údaje shromážděné v pěti fázích široce zaměřeného mezinárodního šetření European Social Survey (ESS 1-5), realizovaných v letech 2002/2003 až 2010/2011 ve více než třiceti evropských zemích, a rovněž údaje ze dvou speciálních českých národních šetření. Přestože ESS není primárně zaměřený na vzdělávání a vzdělanostní nerovnosti, zahrnuje otázky, které lze v tomto směru vhodně využít, a analyzovat i problematiku sociální podmíněnost

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7290-717-5

  • Number of pages

    66

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book