All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher's definition of success in math: the role of school and family

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191530" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191530 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny

  • Original language description

    Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů dodomácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.

  • Czech name

    Učitelské pojetí úspěšnosti v matematice: role školy a rodiny

  • Czech description

    Kapitola se věnuje učitelským představám o rodičích a spolupráci mezi školou a rodinou, která přispívá ke školní úspěšnosti dětí. Analýza rozhovorů s vyučujícími 1. a 2. stupně základních škol ukázala, že školní úspěšnost je podmíněna zapojením rodičů dodomácí přípravy na výuku. Vyučující mluví o čtyřech faktorech, které podmiňují školní úspěšnost - nadání, procvičování, znalost algoritmu a postoj k matematice. Na každém z nich se podílejí také rodiče. Formy zapojení rodičů však chtějí určovat sami vyučující tak, aby korespondovaly s podobou školního vyučování. Klíčové podle vyučujících je, aby rodiče podporovali respekt žáků ke škole a aby vytvářeli podmínky pro plnění domácích úkolů. Většina vyučujících pokládá domácí úkoly za nezbytné a kriticky hodnotí rozšiřující se trend odmítání domácích úkolů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

  • ISBN

    978-80-7290-723-6

  • Number of pages of the result

    41

  • Pages from-to

    259-300

  • Number of pages of the book

    358

  • Publisher name

    Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter