All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitutes of education students toward giftedness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191784" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191784 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje studentů učitelství k nadání

  • Original language description

    V článku se zabýváme analýzou postojů budoucích učitelů k různým aspektům nadání. Studie se účastnilo 146 studentek a studentů učitelství, kteří vyplnili dotazník Postoje k nadání (Gagné, Nadeau, 1985; Portešová, Budíková, Koutková, 2011). Výsledky ukazují na jejich obecně pozitivní postoj ke vzdělávání nadaných, především pak ke vzdělávání formou obohacování výuky. Spíše negativní postoje udávali k umísťování nadaných do speciálních tříd a k přeskakování ročníků. Také hodnotili negativně kvalitu současného vzdělávacího systému ve vztahu ke vzdělávání nadaných. Analýza jednotlivých položek dotazníku také ukázala na nejednoznačnost postojů k některým aspektům nadání a na nejistotu ve vztahu k vlastním možnostem věnovat se vzdělávání nadaných studentů vbudoucí učitelské praxi.

  • Czech name

    Postoje studentů učitelství k nadání

  • Czech description

    V článku se zabýváme analýzou postojů budoucích učitelů k různým aspektům nadání. Studie se účastnilo 146 studentek a studentů učitelství, kteří vyplnili dotazník Postoje k nadání (Gagné, Nadeau, 1985; Portešová, Budíková, Koutková, 2011). Výsledky ukazují na jejich obecně pozitivní postoj ke vzdělávání nadaných, především pak ke vzdělávání formou obohacování výuky. Spíše negativní postoje udávali k umísťování nadaných do speciálních tříd a k přeskakování ročníků. Také hodnotili negativně kvalitu současného vzdělávacího systému ve vztahu ke vzdělávání nadaných. Analýza jednotlivých položek dotazníku také ukázala na nejednoznačnost postojů k některým aspektům nadání a na nejistotu ve vztahu k vlastním možnostem věnovat se vzdělávání nadaných studentů vbudoucí učitelské praxi.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GPP407%2F11%2FP512" target="_blank" >GPP407/11/P512: Constructs and Practices in the Education of the Gifted: Development of Gifted Children in the Czech Educational Context</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2013

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    31-40

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database