All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the facts based literary education in the Czech school and its critique

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10283446" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10283446 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Faktografická literární výchova v české škole a její kritika

  • Original language description

    Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství. Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).

  • Czech name

    Faktografická literární výchova v české škole a její kritika

  • Czech description

    Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství. Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bohemistyka

  • ISSN

    1642-9893

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    198-209

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database