On the facts based literary education in the Czech school and its critique
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10283446" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10283446 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktografická literární výchova v české škole a její kritika
Original language description
Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství. Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).
Czech name
Faktografická literární výchova v české škole a její kritika
Czech description
Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství. Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bohemistyka
ISSN
1642-9893
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
12
Pages from-to
198-209
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—