Vedb Formants as a Part of Grammatical Pre-concepts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10290857" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10290857 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Slovesné formanty jako součást gramatických prekonceptů
Original language description
Text popisuje výsledky sondy učiněné u vysokoškolských studentů českého jazyka na začátku systematické výuky morfologie. Sondou se sleduje míra přítomnosti prekonceptu morfologie slovsného tvaru. Studenti slovesný původ deverbálních adjektiv totiž nápadně často (podvědomě) upřednostňují a navzdory zřejmým formálním rozdílům řadí deverbální adjektiva ke slovesům. Distribuce chyb (s ohledem na gramatické charakteristiky adjektiv) může přispět k odhalení mechanismů probíhajících při tvorbě gramatických prekonceptů.
Czech name
Slovesné formanty jako součást gramatických prekonceptů
Czech description
Text popisuje výsledky sondy učiněné u vysokoškolských studentů českého jazyka na začátku systematické výuky morfologie. Sondou se sleduje míra přítomnosti prekonceptu morfologie slovsného tvaru. Studenti slovesný původ deverbálních adjektiv totiž nápadně často (podvědomě) upřednostňují a navzdory zřejmým formálním rozdílům řadí deverbální adjektiva ke slovesům. Distribuce chyb (s ohledem na gramatické charakteristiky adjektiv) může přispět k odhalení mechanismů probíhajících při tvorbě gramatických prekonceptů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
11-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—