Teacher assistant in inclusive school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10210030" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10210030 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asistent pedagoga v inkluzivní škole
Original language description
Publikace je zaměřena na práci asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části monografie jsou prezentovány obecné předpoklady pro zapojení asistentů do vzdělávání a výstupy vybraných domácích i zahraničních výzkumů nadané téma. V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumu zaměřeného na práci asistentů v českých školách - z výpovědí asistentů, učitelů, ředitelů i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zde vyplývají požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální skupinová výuka, doučování atd.). Poslední část publikace přináší na výzkumu založená základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.
Czech name
Asistent pedagoga v inkluzivní škole
Czech description
Publikace je zaměřena na práci asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části monografie jsou prezentovány obecné předpoklady pro zapojení asistentů do vzdělávání a výstupy vybraných domácích i zahraničních výzkumů nadané téma. V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumu zaměřeného na práci asistentů v českých školách - z výpovědí asistentů, učitelů, ředitelů i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zde vyplývají požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální skupinová výuka, doučování atd.). Poslední část publikace přináší na výzkumu založená základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-712-0
Number of pages
80
Publisher name
Karolinum, Univerzita Karlova v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—