Home Schooling and Legislation: A Study of Post-Communist States of Central Europe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281497" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281497 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_01.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy
Original language description
Postkomunistické země střední Evropy MINUS SIGN Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko - se po druhé světové válce ocitly ve sféře sovětského vlivu, který trval až do konce osmdesátých let 20. století, kdy se vláda komunismu zhroutila.Všechny země se tak na začátku devadesátých let ocitly v období hluboké společenské transformace. V současné době tyto země charakterizuje společná snaha o dokončení transformace všech složek společenského systému a o vytvoření koherentní fungující demokratické společnosti. Stále však tyto země vykazují určitá specifika, která je v některých ohledech odlišují od ostatních zemí staré Evropy dodnes. Analýza stávajícího stavu legislativních prostředí domácího vzdělávání v postkomunistických zemích středníEvropy odhalila řadu podobností, které lze v těchto zemích v přístupu k dané problematice identifikovat. Na druhou stranu byly zjištěny významné odlišnosti, které ukazují na to, že nezávisle na podobných zkušenostech a regionální blízkost
Czech name
Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy
Czech description
Postkomunistické země střední Evropy MINUS SIGN Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko - se po druhé světové válce ocitly ve sféře sovětského vlivu, který trval až do konce osmdesátých let 20. století, kdy se vláda komunismu zhroutila.Všechny země se tak na začátku devadesátých let ocitly v období hluboké společenské transformace. V současné době tyto země charakterizuje společná snaha o dokončení transformace všech složek společenského systému a o vytvoření koherentní fungující demokratické společnosti. Stále však tyto země vykazují určitá specifika, která je v některých ohledech odlišují od ostatních zemí staré Evropy dodnes. Analýza stávajícího stavu legislativních prostředí domácího vzdělávání v postkomunistických zemích středníEvropy odhalila řadu podobností, které lze v těchto zemích v přístupu k dané problematice identifikovat. Na druhou stranu byly zjištěny významné odlišnosti, které ukazují na to, že nezávisle na podobných zkušenostech a regionální blízkost
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
9-26
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—