Using new textbook materials by primary school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286332" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286332 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-77" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-77</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ
Original language description
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumu nového přírodovědného dného tématu učiteli 1. stupně ZŠ podle shodných učebnicových materiálů. Nejprve jsou popsána teoretická východiska a stav řešení problematiky užívání učebnicových materiálů učiteli se zřetelem na transformaci netradičního učiva a na zavádění netradičních metodických postupů. V další části je prezentována metodologie výzkumu. Výzkumná data byla získána analýzou učebnicových materiálů, prostřednictvím rozhovorů s třemi učitelkami a pozorováním jejich výuky. Následující části jsou věnovány výsledkům výzkumu a diskusi. Zkoumané učitelky při plánování výuky vycházely z návrhu postupu v příručce pro učitele, přičemž hloubka jeho promýšlení u nich byla různá a projevila se ve výuce.Jedna návrhy rozvíjela, druhá je vesměs přejala, ale realizovala neefektivně. Třetí vybírala učivo i postupy, které preferuje. Zvláště u učiva, které je koncipováno nově či netradičně, hrozí nebezpečí horší orientace učitelů ve struktuře
Czech name
Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ
Czech description
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumu nového přírodovědného dného tématu učiteli 1. stupně ZŠ podle shodných učebnicových materiálů. Nejprve jsou popsána teoretická východiska a stav řešení problematiky užívání učebnicových materiálů učiteli se zřetelem na transformaci netradičního učiva a na zavádění netradičních metodických postupů. V další části je prezentována metodologie výzkumu. Výzkumná data byla získána analýzou učebnicových materiálů, prostřednictvím rozhovorů s třemi učitelkami a pozorováním jejich výuky. Následující části jsou věnovány výsledkům výzkumu a diskusi. Zkoumané učitelky při plánování výuky vycházely z návrhu postupu v příručce pro učitele, přičemž hloubka jeho promýšlení u nich byla různá a projevila se ve výuce.Jedna návrhy rozvíjela, druhá je vesměs přejala, ale realizovala neefektivně. Třetí vybírala učivo i postupy, které preferuje. Zvláště u učiva, které je koncipováno nově či netradičně, hrozí nebezpečí horší orientace učitelů ve struktuře
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
34
Pages from-to
77-110
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—