Quantitative Development of Higher Education in the Czech Republic and its Forecast to 2030
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291850" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291850 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvantitativní vývoj vysokého školství v ČR a jeho projekce do roku 2030
Original language description
V České republice došlo zejména v posledních deseti letech ke strmému zvýšení počtu nově přijímaných studentů, jehož důsledkem byla masifikace českého vysokého školství. Společně s rostoucím počtem studentů se očekávaně rapidně zvyšoval i počet absolventů. Zpracovaná studie se věnuje problematice demografického vývoje v ČR do roku 2030, interpretuje jeho vztah k podílu poprvé zapsaných do všech druhů terciárního vzdělávání a věnuje se rovněž klíčovým mezinárodním ukazatelům - tzv. čisté míře vstupu do terciárního vzdělávání (net entry rate) a čisté míře absolvování terciárního vzdělávání (net graduation rate). Součástí studie je projekce vývoje počtu nově zapsaných studií, počtu poprvé zapsaných studentů, celkového počtu vysokoškolských studií a v neposlední řadě na to navazujícího počtu absolvovaných studií na veřejných a soukromých vysokých školách v České republice do roku 2030. Studie přirozeně navazuje na předchozí analýzy vývoje vysokého školství, ale současně zpracovává nejnověj
Czech name
Kvantitativní vývoj vysokého školství v ČR a jeho projekce do roku 2030
Czech description
V České republice došlo zejména v posledních deseti letech ke strmému zvýšení počtu nově přijímaných studentů, jehož důsledkem byla masifikace českého vysokého školství. Společně s rostoucím počtem studentů se očekávaně rapidně zvyšoval i počet absolventů. Zpracovaná studie se věnuje problematice demografického vývoje v ČR do roku 2030, interpretuje jeho vztah k podílu poprvé zapsaných do všech druhů terciárního vzdělávání a věnuje se rovněž klíčovým mezinárodním ukazatelům - tzv. čisté míře vstupu do terciárního vzdělávání (net entry rate) a čisté míře absolvování terciárního vzdělávání (net graduation rate). Součástí studie je projekce vývoje počtu nově zapsaných studií, počtu poprvé zapsaných studentů, celkového počtu vysokoškolských studií a v neposlední řadě na to navazujícího počtu absolvovaných studií na veřejných a soukromých vysokých školách v České republice do roku 2030. Studie přirozeně navazuje na předchozí analýzy vývoje vysokého školství, ale současně zpracovává nejnověj
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-810-3
Number of pages
60
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—