All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The school in a global age: Change of five Czech basic schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10287298" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10287298 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol

  • Original language description

    Longitudinální kvalitativní studie prezentovaná v knize rozšiřuje poznatky o vzdělávacích reformách v post-socialistických zemích. Šetření zahrnulo pět škol z různých částí České republiky, které byly zvoleny na základě teoretických předpokladů o vlivu kontextu na chování škol. Zejména jsme zohlednili míru konkurence sousedních škol. Data o procesech učení, vyučování a řízení školy byla shromážděna v prvním roce po zahájení reformy a pak s odstupem pěti let. Nejrozsáhlejší část knihy je tvořena případovými studiemi proměn škol. Mezipřípadovou analýzou jsme pak vybrali několik témat k podrobnější analýze. Ukázalo se mj., že (1) prioritou rozvoje škol je výuka cizích jazyků, zejména angličtiny; (2) klíčovým mechanismem proměny školy je rodičovská volba školy; (3) kurikulární reforma je většinově odmítána.

  • Czech name

    Škola v globální době: Proměny pěti českých základních škol

  • Czech description

    Longitudinální kvalitativní studie prezentovaná v knize rozšiřuje poznatky o vzdělávacích reformách v post-socialistických zemích. Šetření zahrnulo pět škol z různých částí České republiky, které byly zvoleny na základě teoretických předpokladů o vlivu kontextu na chování škol. Zejména jsme zohlednili míru konkurence sousedních škol. Data o procesech učení, vyučování a řízení školy byla shromážděna v prvním roce po zahájení reformy a pak s odstupem pěti let. Nejrozsáhlejší část knihy je tvořena případovými studiemi proměn škol. Mezipřípadovou analýzou jsme pak vybrali několik témat k podrobnější analýze. Ukázalo se mj., že (1) prioritou rozvoje škol je výuka cizích jazyků, zejména angličtiny; (2) klíčovým mechanismem proměny školy je rodičovská volba školy; (3) kurikulární reforma je většinově odmítána.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP407%2F12%2F2262" target="_blank" >GAP407/12/2262: Czech schools revisited: longitudinal study of the institutional change and educational reform</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-2977-3

  • Number of pages

    196

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book