Understanding condensed text
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313263" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313263 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění kondenzovanému sdělení
Original language description
Syntaktická kondenzace sdělení ovlivňuje jeho srozumitelnost. Příspěvek upozorňuje na nutnost zvažovat míru této kondenzace s ohledem na její funkčnost v komunikátu a na schopnost i ochotu příjemce textu takové kondenzaci porozumět. Opakované šetření u žáků 5. ročníků ZŠ i u dospělých ukazuje, že jedinec běžně vnímá maximálně dvě informace z kondenzovaného textu. Zařazení (do učiva) stylizačních cvičení zaměřených na různý způsob vyjádření informace včetně syntaktických kondenzátů může pozitivně ovlivnit míru porozumění čtenému textu. Tak učivo stylistiky přispěje vytváření dovednosti čtení s porozuměním.
Czech name
Porozumění kondenzovanému sdělení
Czech description
Syntaktická kondenzace sdělení ovlivňuje jeho srozumitelnost. Příspěvek upozorňuje na nutnost zvažovat míru této kondenzace s ohledem na její funkčnost v komunikátu a na schopnost i ochotu příjemce textu takové kondenzaci porozumět. Opakované šetření u žáků 5. ročníků ZŠ i u dospělých ukazuje, že jedinec běžně vnímá maximálně dvě informace z kondenzovaného textu. Zařazení (do učiva) stylizačních cvičení zaměřených na různý způsob vyjádření informace včetně syntaktických kondenzátů může pozitivně ovlivnit míru porozumění čtenému textu. Tak učivo stylistiky přispěje vytváření dovednosti čtení s porozuměním.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2/2015
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
49-57
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—