The Analysis of Doctoral Theses in Chemistry Education Defended in the Czech Republic between Years 2003-2014
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10315511" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10315511 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza disertačních prací z didaktiky chemie obhájených v České republice v letech 2004-2014
Original language description
Analýzadisertačníchpracízdidaktikychemieobhájenýchmezilety2003-2014 bylaprovedena v rámci iniciativy zaměřenénazvyšování úrovnědoktorskéhostudiavoborových didaktikách. Jedná se o snahu posílení pozice oborových didaktik přírodovědných předmětů v České republice. Prvním z kroků je analýza disertačních prací z didaktik přírodovědných oborů. Dalším plánovaným krokem je zřízení portálu pro snazší sdílení disertačních prací i jiných textů za účelem lepší návaznosti prací i spolupráce doktorandů. V daném časovém rozmezí bylo u nás obhájeno 39 disertačních prací z didaktiky chemie. Ty byly analyzovány s ohledem na tematické zaměření práce, stupeň škol, využité metody sběru dat a publikační činnost autorů disertačních prací. Počet obhájených disertací postupněvzrůstá. Práce jsou převážně zaměřeny na výuku chemie na gymnáziu, mezi nejčastěji se objevujícími tématy je edukační experiment, v poslední době i informační a komuni- kační technologie ve výuce. V závěru je text apelem na usnadnění sdí
Czech name
Analýza disertačních prací z didaktiky chemie obhájených v České republice v letech 2004-2014
Czech description
Analýzadisertačníchpracízdidaktikychemieobhájenýchmezilety2003-2014 bylaprovedena v rámci iniciativy zaměřenénazvyšování úrovnědoktorskéhostudiavoborových didaktikách. Jedná se o snahu posílení pozice oborových didaktik přírodovědných předmětů v České republice. Prvním z kroků je analýza disertačních prací z didaktik přírodovědných oborů. Dalším plánovaným krokem je zřízení portálu pro snazší sdílení disertačních prací i jiných textů za účelem lepší návaznosti prací i spolupráce doktorandů. V daném časovém rozmezí bylo u nás obhájeno 39 disertačních prací z didaktiky chemie. Ty byly analyzovány s ohledem na tematické zaměření práce, stupeň škol, využité metody sběru dat a publikační činnost autorů disertačních prací. Počet obhájených disertací postupněvzrůstá. Práce jsou převážně zaměřeny na výuku chemie na gymnáziu, mezi nejčastěji se objevujícími tématy je edukační experiment, v poslední době i informační a komuni- kační technologie ve výuce. V závěru je text apelem na usnadnění sdí
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
16-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—