Primary School Choice in the Czech Republic and Related Factors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10316143" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10316143 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/178-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-4-2015/3549</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2015.51.4.208" target="_blank" >10.13060/00380288.2015.51.4.208</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují
Original language description
Česká republika vykazuje v mezinárodním srovnání vysokou závislost výsledků vzdělání na rodinném zázemí a velké rozdíly mezi školami ve složení a výsledcích jejich žáků. Pozornost výzkumníků byla v této souvislosti dosud věnována zejména problematice víceletých gymnázií. Tato stať je zaměřena na diferenciaci na úrovni primární školy, kde máme o distribuci žáků do škol omezené empirické poznatky. Stať odpovídá na otázky, jak důležitá je volba základní školy pro rodiče předškoláků, jak se mění její realizace v čase a jaké charakteristiky na straně rodičů volbu školy ovlivňují. Odpovědi na výzkumné otázky jsou získávány prostřednictvím analýz dat z dotazníkového šetření realizovaného v roce 2014 na reprezentativním výběru 2008 rodičů předškoláků. Data jsou analyzována prostřednictvím binární logistické regrese. Data z roku 2014 jsou porovnávána s daty získanými v roce 2009 v rámci šetření rodičů žáků v povinném vzdělávání. Analýzy ukázaly, že výběr školy má mezi rodiči v současné době uni
Czech name
Výběr základní školy v ČR a faktory, které jej ovlivňují
Czech description
Česká republika vykazuje v mezinárodním srovnání vysokou závislost výsledků vzdělání na rodinném zázemí a velké rozdíly mezi školami ve složení a výsledcích jejich žáků. Pozornost výzkumníků byla v této souvislosti dosud věnována zejména problematice víceletých gymnázií. Tato stať je zaměřena na diferenciaci na úrovni primární školy, kde máme o distribuci žáků do škol omezené empirické poznatky. Stať odpovídá na otázky, jak důležitá je volba základní školy pro rodiče předškoláků, jak se mění její realizace v čase a jaké charakteristiky na straně rodičů volbu školy ovlivňují. Odpovědi na výzkumné otázky jsou získávány prostřednictvím analýz dat z dotazníkového šetření realizovaného v roce 2014 na reprezentativním výběru 2008 rodičů předškoláků. Data jsou analyzována prostřednictvím binární logistické regrese. Data z roku 2014 jsou porovnávána s daty získanými v roce 2009 v rámci šetření rodičů žáků v povinném vzdělávání. Analýzy ukázaly, že výběr školy má mezi rodiči v současné době uni
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis/Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
587-606
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—