Computing Education: the late starter
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318792" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318792 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60076658:12410/15:43889372
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktika informatiky na startu
Original language description
Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).
Czech name
Didaktika informatiky na startu
Czech description
Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Number of pages of the result
30
Pages from-to
159-188
Number of pages of the book
465
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—