All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Computing Education: the late starter

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318792" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318792 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/60076658:12410/15:43889372

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktika informatiky na startu

  • Original language description

    Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).

  • Czech name

    Didaktika informatiky na startu

  • Czech description

    Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy

  • ISBN

    978-80-210-7769-0

  • Number of pages of the result

    30

  • Pages from-to

    159-188

  • Number of pages of the book

    465

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter