Fractions - secondary school pupils' problems and their possible causes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320845" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320845 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zlomky - obtíže žáků 2. stupně a jejich možné příčiny
Original language description
Kapitola přináší výsledky analýzy klinických rozhovorů se žáky v průběhu jejich řešení matematických úloh se zlomky. Zvažuje také možné změny ve výuce matematiky, které by mohly vést k lepšímu porozumění zlomkům.
Czech name
Zlomky - obtíže žáků 2. stupně a jejich možné příčiny
Czech description
Kapitola přináší výsledky analýzy klinických rozhovorů se žáky v průběhu jejich řešení matematických úloh se zlomky. Zvažuje také možné změny ve výuce matematiky, které by mohly vést k lepšímu porozumění zlomkům.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků
ISBN
978-80-246-3234-6
Number of pages of the result
72
Pages from-to
181-252
Number of pages of the book
462
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—