International Large-Scale Assessment Survey s: methodology, benefits, risks, and opportunities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10327010" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10327010 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2016/10/Mezinarodni_vyzkumy_FINAL.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2016/10/Mezinarodni_vyzkumy_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání : Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti
Original language description
Publikace přináší informace o historickém vývoji mezinárodních výzkumů, jejich metodologii a zpracování získaných dat. Zároveň hledá odpovědi na otázky, do jaké míry je kritika výzkumů oprávněná, co užitečného výzkumy přinesly a kde mohou potenciálně škodit, v čem je možno se z nich poučit a kde je naopak třeba se mít na pozoru. Jejím hlavním cílem je přispět ke zvýšení užitečnosti implementace mezinárodních výzkumů výsledků vzdělávání v České republice. Text se zaměřuje na čtyři aspekty mezinárodních výzkumů: na jejich obsah - tedy na testované oblasti, na metodologii jejich provedení, na zpracování dat a na využití výsledků. Zároveň věnuje velký prostor zasazení mezinárodních výzkumů do širšího kontextu pedagogického výzkumu a pojednává o diskusi, která výzkumy provází u nás i v zahraničí.
Czech name
Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání : Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti
Czech description
Publikace přináší informace o historickém vývoji mezinárodních výzkumů, jejich metodologii a zpracování získaných dat. Zároveň hledá odpovědi na otázky, do jaké míry je kritika výzkumů oprávněná, co užitečného výzkumy přinesly a kde mohou potenciálně škodit, v čem je možno se z nich poučit a kde je naopak třeba se mít na pozoru. Jejím hlavním cílem je přispět ke zvýšení užitečnosti implementace mezinárodních výzkumů výsledků vzdělávání v České republice. Text se zaměřuje na čtyři aspekty mezinárodních výzkumů: na jejich obsah - tedy na testované oblasti, na metodologii jejich provedení, na zpracování dat a na využití výsledků. Zároveň věnuje velký prostor zasazení mezinárodních výzkumů do širšího kontextu pedagogického výzkumu a pojednává o diskusi, která výzkumy provází u nás i v zahraničí.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-884-4
Number of pages
200
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—