All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The bound and unbound font of writing of pupils at the 3rd grade of elementary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330071" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330071 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://e-psycholog.eu/pdf/kucerova_etal.pdf" target="_blank" >http://e-psycholog.eu/pdf/kucerova_etal.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vázaný a nevázaný vzor písma u žáků 3. ročníku základní školy

  • Original language description

    Příspěvek je věnován popisu a srovnání písemného projevu žáka třetí třídy, který píše v běžném modelu vázaného písma (latinka) a v modelu písma nevázaného (Comenia Script). Odlišuje obtíže v psaní, které jsou pro dané období typické od těch, které by mohly naznačovat závažnější problémy. Žáci, kteří byli zapojeni do výzkumného projektu (N = 180), byli vyučováni metodou psaní Comenia Script a běžnou vázanou latinkou. Na konci třetí třídy (v roce 2013) prošli diagnostickou prověrkou, prostřednictvím které byly sledovány písařské a pisatelské dovednosti v obou modelech psaní. K hodnocení písemných produktů byla upravena hodnotící škála Veverkové a Kucharské (2012), která zahrnovala popis jevů, vážících se na grafomotorické a gramatické aspekty psaní, včetně celkové chybovosti a práce s chybou. Každá sledovaná oblast zahrnovala sérií ukazatelů, jejichž prostřednictvím bylo možno vytvořit ucelenou představu o podobě písemného projevu v daném období. Každý ukazatel byl samostatně bonifikován na tříbodové škále. Díky tomu vznikl celistvý obraz podoby písma současného školáka ve dvou vyučovaných modelech písma ve 3. ročníku. Dosažené výsledky by mohly sloužit v psychologické poradenské praxi.

  • Czech name

    Vázaný a nevázaný vzor písma u žáků 3. ročníku základní školy

  • Czech description

    Příspěvek je věnován popisu a srovnání písemného projevu žáka třetí třídy, který píše v běžném modelu vázaného písma (latinka) a v modelu písma nevázaného (Comenia Script). Odlišuje obtíže v psaní, které jsou pro dané období typické od těch, které by mohly naznačovat závažnější problémy. Žáci, kteří byli zapojeni do výzkumného projektu (N = 180), byli vyučováni metodou psaní Comenia Script a běžnou vázanou latinkou. Na konci třetí třídy (v roce 2013) prošli diagnostickou prověrkou, prostřednictvím které byly sledovány písařské a pisatelské dovednosti v obou modelech psaní. K hodnocení písemných produktů byla upravena hodnotící škála Veverkové a Kucharské (2012), která zahrnovala popis jevů, vážících se na grafomotorické a gramatické aspekty psaní, včetně celkové chybovosti a práce s chybou. Každá sledovaná oblast zahrnovala sérií ukazatelů, jejichž prostřednictvím bylo možno vytvořit ucelenou představu o podobě písemného projevu v daném období. Každý ukazatel byl samostatně bonifikován na tříbodové škále. Díky tomu vznikl celistvý obraz podoby písma současného školáka ve dvou vyučovaných modelech písma ve 3. ročníku. Dosažené výsledky by mohly sloužit v psychologické poradenské praxi.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    26-40

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database