All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Problem of Quantification in Teaching Literature

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10330617" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10330617 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K problému kvantity poznatků v literární výchově

  • Original language description

    Autor článku, didaktik literatury, hovoří v kontextu dvou odlišných pojetí literárního vzdělávání o paradoxu faktografického přístupu k výuce literatury. Zdůrazňuje, že pouhé přednášení faktů literárněvědné povahy ze strany učitele a memorování těchto (především izolovaných) faktů ze strany žáka neznamená reálné "probrání učiva", tedy adekvátní zprostředkování učiva vzhledem ke smyslu vzdělávacího předmětu (výchova ke čtenářství a rozvoj osobnosti za pomoci textů) a vlastnímu vzdělávacímu obsahu předmětu (textům umělecké literatury). Článek v tomto ohledu také připomíná odlišné cíle literárního vzdělávání: Co jako kvalifikovaní učitelé od vzdělávacího předmětu literární výchova skutečně očekáváme?

  • Czech name

    K problému kvantity poznatků v literární výchově

  • Czech description

    Autor článku, didaktik literatury, hovoří v kontextu dvou odlišných pojetí literárního vzdělávání o paradoxu faktografického přístupu k výuce literatury. Zdůrazňuje, že pouhé přednášení faktů literárněvědné povahy ze strany učitele a memorování těchto (především izolovaných) faktů ze strany žáka neznamená reálné "probrání učiva", tedy adekvátní zprostředkování učiva vzhledem ke smyslu vzdělávacího předmětu (výchova ke čtenářství a rozvoj osobnosti za pomoci textů) a vlastnímu vzdělávacímu obsahu předmětu (textům umělecké literatury). Článek v tomto ohledu také připomíná odlišné cíle literárního vzdělávání: Co jako kvalifikovaní učitelé od vzdělávacího předmětu literární výchova skutečně očekáváme?

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    67

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    83-87

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database