Music climate and child
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10336856" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10336856 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa
Original language description
Tématem vysokoškolské učebnice je využití hudby a hudebních činností jako prostředku pro zkvalitnění klimatu u dětí ve školním a zdravotnickém prostředí. Autoři kladou důraz na pozitivní hudební klima pro dítě, které vnímají jako důležitý předpoklad pro formování harmonického rozvoje jeho osobnosti, prevenci škodlivých vlivů vnějšího prostředí a rekreaci. Kromě biologických potřeb je potřebné zabezpečit dítěti laskavé a stabilní sociální prostředí s dostatkem lásky, bezpečí a stimulace. Podstatnou část učebnice věnují autoři hudbě ve výchově a edukaci dítěte, kterou chápou jako součást komunikačního systému. Důraz kladou na adresnou realizaci hudebního odkazu s obsahem osobní reflexe, která odhaluje pochopení nových významů ukrytých v hudební výpovědi. Pro vytvoření pozitivního hudebního klimatu je možné využít tyto hudební činnosti: poslech hudby, instrumentální a tvořivě dramatické hudební činnosti spojené s Orffovým instrumentářem, hudební improvizací, hudebně rytmické hry, hudebn pohybové aktivity, pěvecké činnosti, rozbory textů písní, hudebně tvořivé aktivity, cvičení při doprovodu hudby a jiné. Učebnice nabízí studentům pedagogických a nelékařských zdravotnických oborů orientaci v tématice. Může inspirovat také zájemce o hudbu a hudební klima, odborníky z pomáhajících profesí, pedagogické a odborné zaměstnance, kteří se starají o zdravý vývoj dítěte.
Czech name
Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa
Czech description
Tématem vysokoškolské učebnice je využití hudby a hudebních činností jako prostředku pro zkvalitnění klimatu u dětí ve školním a zdravotnickém prostředí. Autoři kladou důraz na pozitivní hudební klima pro dítě, které vnímají jako důležitý předpoklad pro formování harmonického rozvoje jeho osobnosti, prevenci škodlivých vlivů vnějšího prostředí a rekreaci. Kromě biologických potřeb je potřebné zabezpečit dítěti laskavé a stabilní sociální prostředí s dostatkem lásky, bezpečí a stimulace. Podstatnou část učebnice věnují autoři hudbě ve výchově a edukaci dítěte, kterou chápou jako součást komunikačního systému. Důraz kladou na adresnou realizaci hudebního odkazu s obsahem osobní reflexe, která odhaluje pochopení nových významů ukrytých v hudební výpovědi. Pro vytvoření pozitivního hudebního klimatu je možné využít tyto hudební činnosti: poslech hudby, instrumentální a tvořivě dramatické hudební činnosti spojené s Orffovým instrumentářem, hudební improvizací, hudebně rytmické hry, hudebn pohybové aktivity, pěvecké činnosti, rozbory textů písní, hudebně tvořivé aktivity, cvičení při doprovodu hudby a jiné. Učebnice nabízí studentům pedagogických a nelékařských zdravotnických oborů orientaci v tématice. Může inspirovat také zájemce o hudbu a hudební klima, odborníky z pomáhajících profesí, pedagogické a odborné zaměstnance, kteří se starají o zdravý vývoj dítěte.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů