All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music climate and child

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10336856" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10336856 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa

  • Original language description

    Tématem vysokoškolské učebnice je využití hudby a hudebních činností jako prostředku pro zkvalitnění klimatu u dětí ve školním a zdravotnickém prostředí. Autoři kladou důraz na pozitivní hudební klima pro dítě, které vnímají jako důležitý předpoklad pro formování harmonického rozvoje jeho osobnosti, prevenci škodlivých vlivů vnějšího prostředí a rekreaci. Kromě biologických potřeb je potřebné zabezpečit dítěti laskavé a stabilní sociální prostředí s dostatkem lásky, bezpečí a stimulace. Podstatnou část učebnice věnují autoři hudbě ve výchově a edukaci dítěte, kterou chápou jako součást komunikačního systému. Důraz kladou na adresnou realizaci hudebního odkazu s obsahem osobní reflexe, která odhaluje pochopení nových významů ukrytých v hudební výpovědi. Pro vytvoření pozitivního hudebního klimatu je možné využít tyto hudební činnosti: poslech hudby, instrumentální a tvořivě dramatické hudební činnosti spojené s Orffovým instrumentářem, hudební improvizací, hudebně rytmické hry, hudebn pohybové aktivity, pěvecké činnosti, rozbory textů písní, hudebně tvořivé aktivity, cvičení při doprovodu hudby a jiné. Učebnice nabízí studentům pedagogických a nelékařských zdravotnických oborů orientaci v tématice. Může inspirovat také zájemce o hudbu a hudební klima, odborníky z pomáhajících profesí, pedagogické a odborné zaměstnance, kteří se starají o zdravý vývoj dítěte.

  • Czech name

    Hudební klima a dítě : Hudobná klíma a dieťa

  • Czech description

    Tématem vysokoškolské učebnice je využití hudby a hudebních činností jako prostředku pro zkvalitnění klimatu u dětí ve školním a zdravotnickém prostředí. Autoři kladou důraz na pozitivní hudební klima pro dítě, které vnímají jako důležitý předpoklad pro formování harmonického rozvoje jeho osobnosti, prevenci škodlivých vlivů vnějšího prostředí a rekreaci. Kromě biologických potřeb je potřebné zabezpečit dítěti laskavé a stabilní sociální prostředí s dostatkem lásky, bezpečí a stimulace. Podstatnou část učebnice věnují autoři hudbě ve výchově a edukaci dítěte, kterou chápou jako součást komunikačního systému. Důraz kladou na adresnou realizaci hudebního odkazu s obsahem osobní reflexe, která odhaluje pochopení nových významů ukrytých v hudební výpovědi. Pro vytvoření pozitivního hudebního klimatu je možné využít tyto hudební činnosti: poslech hudby, instrumentální a tvořivě dramatické hudební činnosti spojené s Orffovým instrumentářem, hudební improvizací, hudebně rytmické hry, hudebn pohybové aktivity, pěvecké činnosti, rozbory textů písní, hudebně tvořivé aktivity, cvičení při doprovodu hudby a jiné. Učebnice nabízí studentům pedagogických a nelékařských zdravotnických oborů orientaci v tématice. Může inspirovat také zájemce o hudbu a hudební klima, odborníky z pomáhajících profesí, pedagogické a odborné zaměstnance, kteří se starají o zdravý vývoj dítěte.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů