All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

First lesson of French language - questions of aims, content, learning processes and motivation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370587" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370587 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace

  • Original language description

    Kapitola se věnuje popisu jedné vyučovací hodiny francouzštiny jako cizího jazyka. Hodina je charakterizována jako příklad zúčastněného (konstruujícího) poznávání. Forma i obsah hodiny jsou v souladu s jejím cílem, tedy s motivací žáků k dalšímu studiu cizího jazyka. Hodina byla uskutečněna na pražské základní škole s žáky ve věku 10-11 let. Učitel žáky uvádí do poznání, které obsahově pracuje se slovní zásobou z oblasti představování se a zvířat. V hodině jsou využívány zejména činnosti založené na gestech a herních prvcích. Analýza výukové jednotky obsahuje popis koncepční, tematické a kompetenčních úrovně, dále vysvětlení přístupu k učení (se) založeném na imitaci a pozitivním mezijazykovém transferu a konečně ujasnění toho, proč jsou výsledky podobně koncipovaných hodin většinou velmi uspokojivé. Mezi další problematiku textu patří obecnější didaktická a pedagogická témata, např. otázka motivace, struktura didaktické jednotky, mnohojazyčnost, strategie učení, herní prvky ve v procesu učení (se), rozdíl mezi učením a osvojováním jazyka nebo úvahy o humanisticky orientované výuce.

  • Czech name

    První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace

  • Czech description

    Kapitola se věnuje popisu jedné vyučovací hodiny francouzštiny jako cizího jazyka. Hodina je charakterizována jako příklad zúčastněného (konstruujícího) poznávání. Forma i obsah hodiny jsou v souladu s jejím cílem, tedy s motivací žáků k dalšímu studiu cizího jazyka. Hodina byla uskutečněna na pražské základní škole s žáky ve věku 10-11 let. Učitel žáky uvádí do poznání, které obsahově pracuje se slovní zásobou z oblasti představování se a zvířat. V hodině jsou využívány zejména činnosti založené na gestech a herních prvcích. Analýza výukové jednotky obsahuje popis koncepční, tematické a kompetenčních úrovně, dále vysvětlení přístupu k učení (se) založeném na imitaci a pozitivním mezijazykovém transferu a konečně ujasnění toho, proč jsou výsledky podobně koncipovaných hodin většinou velmi uspokojivé. Mezi další problematiku textu patří obecnější didaktická a pedagogická témata, např. otázka motivace, struktura didaktické jednotky, mnohojazyčnost, strategie učení, herní prvky ve v procesu učení (se), rozdíl mezi učením a osvojováním jazyka nebo úvahy o humanisticky orientované výuce.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání

  • ISBN

    978-80-210-8758-3

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    119-134

  • Number of pages of the book

    462

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter