First lesson of French language - questions of aims, content, learning processes and motivation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370587" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370587 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace
Original language description
Kapitola se věnuje popisu jedné vyučovací hodiny francouzštiny jako cizího jazyka. Hodina je charakterizována jako příklad zúčastněného (konstruujícího) poznávání. Forma i obsah hodiny jsou v souladu s jejím cílem, tedy s motivací žáků k dalšímu studiu cizího jazyka. Hodina byla uskutečněna na pražské základní škole s žáky ve věku 10-11 let. Učitel žáky uvádí do poznání, které obsahově pracuje se slovní zásobou z oblasti představování se a zvířat. V hodině jsou využívány zejména činnosti založené na gestech a herních prvcích. Analýza výukové jednotky obsahuje popis koncepční, tematické a kompetenčních úrovně, dále vysvětlení přístupu k učení (se) založeném na imitaci a pozitivním mezijazykovém transferu a konečně ujasnění toho, proč jsou výsledky podobně koncipovaných hodin většinou velmi uspokojivé. Mezi další problematiku textu patří obecnější didaktická a pedagogická témata, např. otázka motivace, struktura didaktické jednotky, mnohojazyčnost, strategie učení, herní prvky ve v procesu učení (se), rozdíl mezi učením a osvojováním jazyka nebo úvahy o humanisticky orientované výuce.
Czech name
První hodina francouzského jazyka - otázky cílů, naváznosti obsahu, procesů učení a motivace
Czech description
Kapitola se věnuje popisu jedné vyučovací hodiny francouzštiny jako cizího jazyka. Hodina je charakterizována jako příklad zúčastněného (konstruujícího) poznávání. Forma i obsah hodiny jsou v souladu s jejím cílem, tedy s motivací žáků k dalšímu studiu cizího jazyka. Hodina byla uskutečněna na pražské základní škole s žáky ve věku 10-11 let. Učitel žáky uvádí do poznání, které obsahově pracuje se slovní zásobou z oblasti představování se a zvířat. V hodině jsou využívány zejména činnosti založené na gestech a herních prvcích. Analýza výukové jednotky obsahuje popis koncepční, tematické a kompetenčních úrovně, dále vysvětlení přístupu k učení (se) založeném na imitaci a pozitivním mezijazykovém transferu a konečně ujasnění toho, proč jsou výsledky podobně koncipovaných hodin většinou velmi uspokojivé. Mezi další problematiku textu patří obecnější didaktická a pedagogická témata, např. otázka motivace, struktura didaktické jednotky, mnohojazyčnost, strategie učení, herní prvky ve v procesu učení (se), rozdíl mezi učením a osvojováním jazyka nebo úvahy o humanisticky orientované výuce.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání
ISBN
978-80-210-8758-3
Number of pages of the result
16
Pages from-to
119-134
Number of pages of the book
462
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—