Ancient myths in the schooling of the Czech lands (1848-1918)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10381754" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10381754 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)
Original language description
Autorka se zabývá postavením a rolí antických mýtů v habsburském školském systému s důrazem na školství v českých zemích. V úvodních částech seznamuje v krátkém přehledu se znalostí antického světa a jeho mýty v českých zemích daného období a se stavem habsburského školství po Bonitz-Exnerově reformě středního školství (1849). Obé pak sleduje v části o antických mýtech v habsburském edukačním procesu (s ohledem na české země), aby pak zkoumala postavení antických mýtů v jednotlivých školních předmětech. Samostatnou část pak tvoří problematika nesnadného výkladu antických mýtů ve školách habsburského mocnářství. V závěrečné části shrnuje otázku představ vídeňského Ministerium für Kultus und Unterricht a jeho obtížné realizace v praxi; úlohou antických mýtů ve výuce mělo totiž být využívání k morálnímu působení na žáky a studenty.
Czech name
Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)
Czech description
Autorka se zabývá postavením a rolí antických mýtů v habsburském školském systému s důrazem na školství v českých zemích. V úvodních částech seznamuje v krátkém přehledu se znalostí antického světa a jeho mýty v českých zemích daného období a se stavem habsburského školství po Bonitz-Exnerově reformě středního školství (1849). Obé pak sleduje v části o antických mýtech v habsburském edukačním procesu (s ohledem na české země), aby pak zkoumala postavení antických mýtů v jednotlivých školních předmětech. Samostatnou část pak tvoří problematika nesnadného výkladu antických mýtů ve školách habsburského mocnářství. V závěrečné části shrnuje otázku představ vídeňského Ministerium für Kultus und Unterricht a jeho obtížné realizace v praxi; úlohou antických mýtů ve výuce mělo totiž být využívání k morálnímu působení na žáky a studenty.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vymyšlená Ithaka. Recepce antické mytologie v české kultuře
ISBN
978-80-7007-521-0
Number of pages of the result
36
Pages from-to
111-146
Number of pages of the book
400
Publisher name
Filosofia
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—