All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ancient myths in the schooling of the Czech lands (1848-1918)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10381754" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10381754 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)

  • Original language description

    Autorka se zabývá postavením a rolí antických mýtů v habsburském školském systému s důrazem na školství v českých zemích. V úvodních částech seznamuje v krátkém přehledu se znalostí antického světa a jeho mýty v českých zemích daného období a se stavem habsburského školství po Bonitz-Exnerově reformě středního školství (1849). Obé pak sleduje v části o antických mýtech v habsburském edukačním procesu (s ohledem na české země), aby pak zkoumala postavení antických mýtů v jednotlivých školních předmětech. Samostatnou část pak tvoří problematika nesnadného výkladu antických mýtů ve školách habsburského mocnářství. V závěrečné části shrnuje otázku představ vídeňského Ministerium für Kultus und Unterricht a jeho obtížné realizace v praxi; úlohou antických mýtů ve výuce mělo totiž být využívání k morálnímu působení na žáky a studenty.

  • Czech name

    Antické mýty ve vzdělávacím systému českých zemí (1848 - 1918)

  • Czech description

    Autorka se zabývá postavením a rolí antických mýtů v habsburském školském systému s důrazem na školství v českých zemích. V úvodních částech seznamuje v krátkém přehledu se znalostí antického světa a jeho mýty v českých zemích daného období a se stavem habsburského školství po Bonitz-Exnerově reformě středního školství (1849). Obé pak sleduje v části o antických mýtech v habsburském edukačním procesu (s ohledem na české země), aby pak zkoumala postavení antických mýtů v jednotlivých školních předmětech. Samostatnou část pak tvoří problematika nesnadného výkladu antických mýtů ve školách habsburského mocnářství. V závěrečné části shrnuje otázku představ vídeňského Ministerium für Kultus und Unterricht a jeho obtížné realizace v praxi; úlohou antických mýtů ve výuce mělo totiž být využívání k morálnímu působení na žáky a studenty.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vymyšlená Ithaka. Recepce antické mytologie v české kultuře

  • ISBN

    978-80-7007-521-0

  • Number of pages of the result

    36

  • Pages from-to

    111-146

  • Number of pages of the book

    400

  • Publisher name

    Filosofia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter