All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Effect of Using a Hospitation Sheet by Chemistry Teacher Students' on Their Lesson Reflection

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10388264" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10388264 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11310/18:10388264

  • Result on the web

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Efekt využití hospitačního archu na reflexi výuky chemie studenty učitelství

  • Original language description

    Jednou z možností zvyšování kvality výuky chemie je podpora schopnosti učitele reflektovat výuku. Tuto schopnost je zapotřebí kultivovat již v průběhu přípravy budoucích učitelů. V praxi lze však pozorovat, že studenti učitelství v rámci jimi prováděných náslechů nevykazují očekávanou úroveň schopnosti reflexe, protože zřejmě ještě nemají dostatečně rozvinuté hodnotící kompetence. Text proto mapuje posuzování výuky chemie studentkami učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v prvním ročníku navazujícího magisterského studia. Analýzou psaných reflexí byla zjišťována hloubka reflexe výuky studentkami v závislosti na využívání hospitačního nástroje. Informace byly dále doplněny polostrukturovanými rozhovory. Výsledky průzkumu naznačují, že používání hospitačního archu nepomohlo studentkám lépe reflektovat pozorovanou hodinu. Z analýzy psaných reflexí vyplývá, že kritéria výuky, kterých si při hospitování vyučovacích hodin studentky všímaly nejvíce, jsou učební činnost žáka a pedagogická komunikace a interakce. V doplňkových rozhovorech studentky uváděly zaměření pozornosti nejvíce na učitele a poté na žáka/žáky, jakožto aktéry výuky.

  • Czech name

    Efekt využití hospitačního archu na reflexi výuky chemie studenty učitelství

  • Czech description

    Jednou z možností zvyšování kvality výuky chemie je podpora schopnosti učitele reflektovat výuku. Tuto schopnost je zapotřebí kultivovat již v průběhu přípravy budoucích učitelů. V praxi lze však pozorovat, že studenti učitelství v rámci jimi prováděných náslechů nevykazují očekávanou úroveň schopnosti reflexe, protože zřejmě ještě nemají dostatečně rozvinuté hodnotící kompetence. Text proto mapuje posuzování výuky chemie studentkami učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v prvním ročníku navazujícího magisterského studia. Analýzou psaných reflexí byla zjišťována hloubka reflexe výuky studentkami v závislosti na využívání hospitačního nástroje. Informace byly dále doplněny polostrukturovanými rozhovory. Výsledky průzkumu naznačují, že používání hospitačního archu nepomohlo studentkám lépe reflektovat pozorovanou hodinu. Z analýzy psaných reflexí vyplývá, že kritéria výuky, kterých si při hospitování vyučovacích hodin studentky všímaly nejvíce, jsou učební činnost žáka a pedagogická komunikace a interakce. V doplňkových rozhovorech studentky uváděly zaměření pozornosti nejvíce na učitele a poté na žáka/žáky, jakožto aktéry výuky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    89-97

  • Publisher name

    Charles University, Faculty of Science

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 25, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article