All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Musical Literacy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390366" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390366 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uBHu1brKO8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uBHu1brKO8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudební gramotnost

  • Original language description

    Příspěvek charakterizuje hudební gramotnost v kontextu klasifikace a ostatních typů gramotnosti a charakterizuje její základní složky. Ukazuje hudebně pedagogické koncepce, které se staly bází pro soudobé pojetí hudební gramotnosti. Představuje hudební gramotnost jako souhrn kompetencí, které rozvíjely zásadní hudebně pedagogické směry zejména ve 20. století a ukazuje, že gramotnost navzdory pedagogické obsažnosti a relevanci těchto směrů má komplexní charakter zasahující složku znalostí a dovedností. Připomíná dále, že rozvoj hudební gramotnosti podporuje řada učebních textů, že však tento rozvoj je do velké míry závislý na kvalitě výuky. Dovednostní charakter hudební výchovy vyžaduje totiž interakci. Text upozorňuje i na skutečnost, že rozvíjení hudební gramotnosti a kontakt jedince s hudbou, který je pro tento proces nezbytný, vede k rozvoji emocionální sféry osobnosti, což má v současné době mimořádný význam pro celkový rozvoj osobnosti. Příspěvek poukazuje také na rozvoj hudební gramotnosti v současné škole a upozorňuje na nutnost adekvátní přípravy budoucích učitelů hudební výchovy.

  • Czech name

    Hudební gramotnost

  • Czech description

    Příspěvek charakterizuje hudební gramotnost v kontextu klasifikace a ostatních typů gramotnosti a charakterizuje její základní složky. Ukazuje hudebně pedagogické koncepce, které se staly bází pro soudobé pojetí hudební gramotnosti. Představuje hudební gramotnost jako souhrn kompetencí, které rozvíjely zásadní hudebně pedagogické směry zejména ve 20. století a ukazuje, že gramotnost navzdory pedagogické obsažnosti a relevanci těchto směrů má komplexní charakter zasahující složku znalostí a dovedností. Připomíná dále, že rozvoj hudební gramotnosti podporuje řada učebních textů, že však tento rozvoj je do velké míry závislý na kvalitě výuky. Dovednostní charakter hudební výchovy vyžaduje totiž interakci. Text upozorňuje i na skutečnost, že rozvíjení hudební gramotnosti a kontakt jedince s hudbou, který je pro tento proces nezbytný, vede k rozvoji emocionální sféry osobnosti, což má v současné době mimořádný význam pro celkový rozvoj osobnosti. Příspěvek poukazuje také na rozvoj hudební gramotnosti v současné škole a upozorňuje na nutnost adekvátní přípravy budoucích učitelů hudební výchovy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    5-16

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database