Musical Literacy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10390366" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10390366 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uBHu1brKO8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=uBHu1brKO8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudební gramotnost
Original language description
Příspěvek charakterizuje hudební gramotnost v kontextu klasifikace a ostatních typů gramotnosti a charakterizuje její základní složky. Ukazuje hudebně pedagogické koncepce, které se staly bází pro soudobé pojetí hudební gramotnosti. Představuje hudební gramotnost jako souhrn kompetencí, které rozvíjely zásadní hudebně pedagogické směry zejména ve 20. století a ukazuje, že gramotnost navzdory pedagogické obsažnosti a relevanci těchto směrů má komplexní charakter zasahující složku znalostí a dovedností. Připomíná dále, že rozvoj hudební gramotnosti podporuje řada učebních textů, že však tento rozvoj je do velké míry závislý na kvalitě výuky. Dovednostní charakter hudební výchovy vyžaduje totiž interakci. Text upozorňuje i na skutečnost, že rozvíjení hudební gramotnosti a kontakt jedince s hudbou, který je pro tento proces nezbytný, vede k rozvoji emocionální sféry osobnosti, což má v současné době mimořádný význam pro celkový rozvoj osobnosti. Příspěvek poukazuje také na rozvoj hudební gramotnosti v současné škole a upozorňuje na nutnost adekvátní přípravy budoucích učitelů hudební výchovy.
Czech name
Hudební gramotnost
Czech description
Příspěvek charakterizuje hudební gramotnost v kontextu klasifikace a ostatních typů gramotnosti a charakterizuje její základní složky. Ukazuje hudebně pedagogické koncepce, které se staly bází pro soudobé pojetí hudební gramotnosti. Představuje hudební gramotnost jako souhrn kompetencí, které rozvíjely zásadní hudebně pedagogické směry zejména ve 20. století a ukazuje, že gramotnost navzdory pedagogické obsažnosti a relevanci těchto směrů má komplexní charakter zasahující složku znalostí a dovedností. Připomíná dále, že rozvoj hudební gramotnosti podporuje řada učebních textů, že však tento rozvoj je do velké míry závislý na kvalitě výuky. Dovednostní charakter hudební výchovy vyžaduje totiž interakci. Text upozorňuje i na skutečnost, že rozvíjení hudební gramotnosti a kontakt jedince s hudbou, který je pro tento proces nezbytný, vede k rozvoji emocionální sféry osobnosti, což má v současné době mimořádný význam pro celkový rozvoj osobnosti. Příspěvek poukazuje také na rozvoj hudební gramotnosti v současné škole a upozorňuje na nutnost adekvátní přípravy budoucích učitelů hudební výchovy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
5-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—