Research study "The Memory of Place", realized in Lisbon on the basis of the A/r/t/ography concept
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10391228" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10391228 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu
Original language description
Výzkumná sonda "Paměť místa" navazuje na sondu s názvem "Cesty", která byla realizována formou workshopu v březnu 2017 v Portugalsku na Vysoké škole pedagogické v Lisabonu, která je součástí Polytechnického Institutu tamtéž. Předmětem zkoumání byly opět vzájemné přesahy architektury, výtvarného díla a výtvarné edukace a jejich společná "řeč" napříč těmito obory. Hlavním výzkumným nástrojem badatelova poznávání vlivů a vztahů, které utvářejí postoje mladého člověka k historii daného prostoru a jeho uvědomování, byly slovní i výtvarné výpovědi studentů. Cílem výzkumu bylo získat z výpovědí studentů aktuální data o jejich prožívání citového vztahu ke konkrétnímu místu. Zásadním edukačním prostředkem dosažení tohoto cíle byla vlastní umělecká tvorba badatelky, nabízená studentům k tvůrčí reflexi v cíleném pedagogickém výtvarném programu. Edukačním záměrem tohoto programu bylo rozvíjení představivosti a vnímavosti studentů k architektuře a dalším formám umělecké prostorové tvorby.
Czech name
Výzkumná sonda "Paměť místa" založená na principu A/r/t/ografie realizovaná v Lisabonu
Czech description
Výzkumná sonda "Paměť místa" navazuje na sondu s názvem "Cesty", která byla realizována formou workshopu v březnu 2017 v Portugalsku na Vysoké škole pedagogické v Lisabonu, která je součástí Polytechnického Institutu tamtéž. Předmětem zkoumání byly opět vzájemné přesahy architektury, výtvarného díla a výtvarné edukace a jejich společná "řeč" napříč těmito obory. Hlavním výzkumným nástrojem badatelova poznávání vlivů a vztahů, které utvářejí postoje mladého člověka k historii daného prostoru a jeho uvědomování, byly slovní i výtvarné výpovědi studentů. Cílem výzkumu bylo získat z výpovědí studentů aktuální data o jejich prožívání citového vztahu ke konkrétnímu místu. Zásadním edukačním prostředkem dosažení tohoto cíle byla vlastní umělecká tvorba badatelky, nabízená studentům k tvůrčí reflexi v cíleném pedagogickém výtvarném programu. Edukačním záměrem tohoto programu bylo rozvíjení představivosti a vnímavosti studentů k architektuře a dalším formám umělecké prostorové tvorby.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Volume of the periodical
58
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
54-69
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—