Extension of the School Counseling Center with the Position of School Special Educator and School Psychologist
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10405039" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10405039 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14410/19:00110924
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vD4no4MAuU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vD4no4MAuU</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1" target="_blank" >10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Original language description
Jedním z nejdůležitějších principů inkluze a inkluzivního vzdělávání je poznání, že všichni žáci mají nějaké nadání, které může být přínosem pro ostatní. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu "Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků". Projekt byl zaměřen na zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze, přispěl ke zlepšování vzdělávací praxe formou zvyšování kompetencí škol v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím metodické podpory pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a rozšířením školního poradenského pracoviště o nové pozice. Klíčová aktivita 4 "Podpora školních poradenských pracovišť" byla orientována na problematiku poradenských pracovníků ve školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na sedmi základních školách ve třech krajích České republiky.
Czech name
Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Czech description
Jedním z nejdůležitějších principů inkluze a inkluzivního vzdělávání je poznání, že všichni žáci mají nějaké nadání, které může být přínosem pro ostatní. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu "Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků". Projekt byl zaměřen na zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze, přispěl ke zlepšování vzdělávací praxe formou zvyšování kompetencí škol v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím metodické podpory pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a rozšířením školního poradenského pracoviště o nové pozice. Klíčová aktivita 4 "Podpora školních poradenských pracovišť" byla orientována na problematiku poradenských pracovníků ve školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na sedmi základních školách ve třech krajích České republiky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Online Journal of Primary and Preschool Education
ISSN
2533-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 3
Issue of the periodical within the volume
c.1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—