Coexistence of solidarity and non freedom : Everyday life of a person with mental disability in totalitarian Czechoslovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10409706" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10409706 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Odsunuti stranou: koexistence solidarity a nesvobody : Život člověka s mentálním postižením v totalitárním Československu
Original language description
Publikace sleduje odnoty vzájemnosti, individuální lidské soun áležitosti i skupinové solidarity v totalitním Československu. Hledá vědecký rámec pro postoje jednotlivců k fenoménu mentálního postižení v souvislostech většiového pojímání odlišnosti v prostředí komunistické společnosti. Jak tehdy v bezpráví rodiče šubjektivně vnímali lidská práva a autonomii svého dítěte. Výsledky zkoumání naznačují, že společenské vnímání mentálního postižení jako rovnocenné formy bytí a jeho prezentace ve veřejném porstoru spoluurčuje pocit uznání pro jeho nositele i jeho blízké. Reflektují také trvalý svár lidské lhostejnosti a sounáležitosti, do značné míry odvislý od společenského uspořádání i chápání nálepkování mentální retardací jako nespravedlivé stigmatizování lidské bytosti. Vědecký úkol speciální pedagogiky lze formulovat" "Jak existenciální obavy těchto rodičů umenšovat a to zejména v kontextu jejich lidských práv." Východisko nalézámv porozumění potřebám dospělých osob s mentálním postižením a jejich stárnoucích rodičů prostřednictvím sounáležitosti a důrazu na lidskou důstojnost člověka jakkoli znevýhodněného.
Czech name
Odsunuti stranou: koexistence solidarity a nesvobody : Život člověka s mentálním postižením v totalitárním Československu
Czech description
Publikace sleduje odnoty vzájemnosti, individuální lidské soun áležitosti i skupinové solidarity v totalitním Československu. Hledá vědecký rámec pro postoje jednotlivců k fenoménu mentálního postižení v souvislostech většiového pojímání odlišnosti v prostředí komunistické společnosti. Jak tehdy v bezpráví rodiče šubjektivně vnímali lidská práva a autonomii svého dítěte. Výsledky zkoumání naznačují, že společenské vnímání mentálního postižení jako rovnocenné formy bytí a jeho prezentace ve veřejném porstoru spoluurčuje pocit uznání pro jeho nositele i jeho blízké. Reflektují také trvalý svár lidské lhostejnosti a sounáležitosti, do značné míry odvislý od společenského uspořádání i chápání nálepkování mentální retardací jako nespravedlivé stigmatizování lidské bytosti. Vědecký úkol speciální pedagogiky lze formulovat" "Jak existenciální obavy těchto rodičů umenšovat a to zejména v kontextu jejich lidských práv." Východisko nalézámv porozumění potřebám dospělých osob s mentálním postižením a jejich stárnoucích rodičů prostřednictvím sounáležitosti a důrazu na lidskou důstojnost člověka jakkoli znevýhodněného.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-170-8
Number of pages
282
Publisher name
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—