All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-assessment of motivation for information and communication technologies learning: results of a pilot study among secondary school students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413757" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413757 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ofX6gX0yV5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ofX6gX0yV5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2020.9.1.8" target="_blank" >10.18355/PG.2020.9.1.8</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sebehodnocení motivace k učení se informačním a komunikačním technologiím: výsledky pilotního šetření mezi středoškolskými studenty

  • Original language description

    Sebehodnocení se často využívá ve výzkumu, ve školách i v zaměstnání. Respondenti na škále určují například, jak dobré znalosti či dovednosti oni sami mají nebo jak se v určité situaci cítí. Jedna z oblastí, kde lze sebehodnocení aplikovat, je motivace k učení. Cílem tohoto příspěvku je (a) zjistit úroveň vnitřní a vnější motivace k učení se ICT u různých skupin žáků (dle typu školy a pohlaví), (b) zjistit, jak různé skupiny žáků (dle typu školy a pohlaví) užívají škálu při hodnocení vlastní motivace k učení se ICT. Výzkumný vzorek tvoří žáci studující na čtyřech typech středních škol (pedagogické lyceum, čtyřleté gymnázium, technicky zaměřená škola - mechanizace, škola se zaměřením na informační technologie; N=166). Výsledky ukazují na rozdíly v úrovni motivace k učení se informačním a komunikačním technologiím mezi uvedenými skupinami. Studenti ze školy zaměřené na informační technologie mají signifikantně vyšší úroveň vnitřní i vnější motivace. Při srovnání dle pohlaví vykazují vyšší vnitřní i vnější motivaci chlapci. Jednotliví respondenti při hodnocení motivace k učení ICT využívají škálu signifikantně odlišným způsobem. Na úrovni námi zkoumaných skupin (pohlaví, typ školy) však byly nalezeny pouze mírné rozdíly ve využívání škály (studenti z ICT školy mají tendenci využívat spíše nižší škálové kategorie, jsou přísnější). V dalším výzkumu je nutno analyzovat rozdíly v užívání škály mezi dalšími skupiny (např. dle socioekonomického statusu či dle vrstevníků), dále vzhledem k velké heterogenitě v užívání škály doporučujeme korigovat sebehodnocení motivace pomocí metody ukotvujících vinět.

  • Czech name

    Sebehodnocení motivace k učení se informačním a komunikačním technologiím: výsledky pilotního šetření mezi středoškolskými studenty

  • Czech description

    Sebehodnocení se často využívá ve výzkumu, ve školách i v zaměstnání. Respondenti na škále určují například, jak dobré znalosti či dovednosti oni sami mají nebo jak se v určité situaci cítí. Jedna z oblastí, kde lze sebehodnocení aplikovat, je motivace k učení. Cílem tohoto příspěvku je (a) zjistit úroveň vnitřní a vnější motivace k učení se ICT u různých skupin žáků (dle typu školy a pohlaví), (b) zjistit, jak různé skupiny žáků (dle typu školy a pohlaví) užívají škálu při hodnocení vlastní motivace k učení se ICT. Výzkumný vzorek tvoří žáci studující na čtyřech typech středních škol (pedagogické lyceum, čtyřleté gymnázium, technicky zaměřená škola - mechanizace, škola se zaměřením na informační technologie; N=166). Výsledky ukazují na rozdíly v úrovni motivace k učení se informačním a komunikačním technologiím mezi uvedenými skupinami. Studenti ze školy zaměřené na informační technologie mají signifikantně vyšší úroveň vnitřní i vnější motivace. Při srovnání dle pohlaví vykazují vyšší vnitřní i vnější motivaci chlapci. Jednotliví respondenti při hodnocení motivace k učení ICT využívají škálu signifikantně odlišným způsobem. Na úrovni námi zkoumaných skupin (pohlaví, typ školy) však byly nalezeny pouze mírné rozdíly ve využívání škály (studenti z ICT školy mají tendenci využívat spíše nižší škálové kategorie, jsou přísnější). V dalším výzkumu je nutno analyzovat rozdíly v užívání škály mezi dalšími skupiny (např. dle socioekonomického statusu či dle vrstevníků), dále vzhledem k velké heterogenitě v užívání škály doporučujeme korigovat sebehodnocení motivace pomocí metody ukotvujících vinět.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-02993S" target="_blank" >GA17-02993S: Factors influencing the ICT skill self-assessments of upper-secondary school students</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]

  • ISSN

    1339-9055

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    70-77

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database