All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reference books - which one is the right one?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416890" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416890 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jc-fOW0_uB" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jc-fOW0_uB</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kodifikační příručky - která je ta pravá?

  • Original language description

    Článek pojednává o kodifikaci spisovného českého tvarosloví a možnosti její aplikaci ve školní jazykové výchově. Článek nastiňuje historii tohoto segmentu kodifikace, a to především v souvislosti s hlavní otázkou: který z aktuálně existujících zdrojů je v oblasti kodifikace tvarosloví tím nejdůležitějším. V současné době může uživatel jazyka hledat poučení v mnoha tištěných příručkách i na mnoha internetových stránkách (byť jejich kvalita značně kolísá), avšak žádný z těchto zdrojů nelze považovat za ústřední autoritu. Článek se proto pokouší objasnit, který kodifikační zdroj by měla současná školní jazyková výchova používat.

  • Czech name

    Kodifikační příručky - která je ta pravá?

  • Czech description

    Článek pojednává o kodifikaci spisovného českého tvarosloví a možnosti její aplikaci ve školní jazykové výchově. Článek nastiňuje historii tohoto segmentu kodifikace, a to především v souvislosti s hlavní otázkou: který z aktuálně existujících zdrojů je v oblasti kodifikace tvarosloví tím nejdůležitějším. V současné době může uživatel jazyka hledat poučení v mnoha tištěných příručkách i na mnoha internetových stránkách (byť jejich kvalita značně kolísá), avšak žádný z těchto zdrojů nelze považovat za ústřední autoritu. Článek se proto pokouší objasnit, který kodifikační zdroj by měla současná školní jazyková výchova používat.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    71

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    80-85

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database