All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Otherness, prejudices and the acceptance of Roma students in education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419669 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání

  • Original language description

    Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.

  • Czech name

    Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání

  • Czech description

    Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?

  • ISBN

    978-80-7603-185-2

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    95-105

  • Number of pages of the book

    253

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter