Otherness, prejudices and the acceptance of Roma students in education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419669 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání
Original language description
Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.
Czech name
Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání
Czech description
Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?
ISBN
978-80-7603-185-2
Number of pages of the result
11
Pages from-to
95-105
Number of pages of the book
253
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—