All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' and Students' Attitudes towards Science Topics - Case Studies

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10428238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10428238 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11310/21:10428238

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie

  • Original language description

    Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.

  • Czech name

    Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie

  • Czech description

    Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů