Teachers' and Students' Attitudes towards Science Topics - Case Studies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10428238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10428238 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/21:10428238
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie
Original language description
Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.
Czech name
Postoje učitelů a žáků k výuce přírodovědných témat - případové studie
Czech description
Příspěvek pojednává o realizaci, průběhu sběru dat a výsledcích případových studií. Případové studie pojednávájí o postojích učitelů k výuce přírodovědných témat a jejich vlivu na shopnost utváření podmínek pro rozvoj schopnosti žáků řešit přírodovědě zaměřené problémové úlohy. Zastřešujícím konceptem je přírodovědná gramotnost a podpora jejího rozvoje u žáků. Data k sepsání případových studií byla shromažďována dotazníkovými šetřeními, vyhodnocením souboru problémových přírodovědně zaměřených úloh a analýzou záznamů pozorování výuky přírodovědných témat. Postojový dotazník pro učitele byl převzat, standardizován a validován pro české podmínky. U žáků byly mapovány postoje ke škole, přírodovědným tématům a jejich výuce. Položjy pro tento nástroj byly převzaty z materiálů mezinárodního šetření TIMSS stejně tak jednotlivé problémové úlohy přírodovědného zaměření.Jedním ze zkoumaných vztahů je vnímání vlastní schopnoti vyučovat přírodovědná témata a úspěšnost žáků při řešení problémových úloh přírodovědného zaměření.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů