Reflection of pupils'feelings in the teacher's feelings at a primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433866" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433866 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ
Original language description
Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.
Czech name
Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ
Czech description
Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálně pedagogické reflexe. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-242-2
Number of pages of the result
10
Pages from-to
143-152
Number of pages of the book
383
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—