All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reflection of pupils'feelings in the teacher's feelings at a primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433866" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433866 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ

  • Original language description

    Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.

  • Czech name

    Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ

  • Czech description

    Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálně pedagogické reflexe. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-242-2

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    143-152

  • Number of pages of the book

    383

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter