All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of the course of distance form of education in primary school for pupils with visual impairments

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10434946" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10434946 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PtCmM6N29-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PtCmM6N29-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zhodnocení průběhu distanční formy vzdělávání v základní škole pro žáky s poruchami zraku

  • Original language description

    Specifika vzdělávání žáků se zrakovým postižením s případným souběhem zdravot- ního postižení jsou evidentní. V českém vzdělávacím systému jsou historicky dlouhodobě zo- hledňovaná profesionálním působením speciálních pedagogů a dalších pomáhajících profesí. Netradiční forma distančního vzdělávání přinesla na pole speciálněpedagogické praxe dosud nezmapovaný jev, který může rozšířit možnosti podpory žáků se zrakovým postižením. Cílem předkládaného textu je nalézt a popsat specifika distanční formy výuky u žáků se zrakovým postižením. Následnou komparací s výstupy z běžných škol, které zmapovala Česká školní in- spekce, pak ověřit a definovat specificitu pro danou skupinu žáků. Výzkumné šetření bylo pro- vedeno na Základní škole pro žáky s poruchami zraku v Praze 2 (ZŠ ZRAK). Článek prezentuje zkušenosti všech účastníků vzdělávání ve 2. pololetí školního roku 2019/2020 v této škole. Jako nástrojů výzkumu bylo použito on-line dotazníkových šetření u rodičů a učitelů a semistruktu- rované rozhovory s žáky druhého stupně ZŠ ZRAK a speciálními pedagogy Speciálněpedagogic- kého centra pro žáky s poruchami zraku.

  • Czech name

    Zhodnocení průběhu distanční formy vzdělávání v základní škole pro žáky s poruchami zraku

  • Czech description

    Specifika vzdělávání žáků se zrakovým postižením s případným souběhem zdravot- ního postižení jsou evidentní. V českém vzdělávacím systému jsou historicky dlouhodobě zo- hledňovaná profesionálním působením speciálních pedagogů a dalších pomáhajících profesí. Netradiční forma distančního vzdělávání přinesla na pole speciálněpedagogické praxe dosud nezmapovaný jev, který může rozšířit možnosti podpory žáků se zrakovým postižením. Cílem předkládaného textu je nalézt a popsat specifika distanční formy výuky u žáků se zrakovým postižením. Následnou komparací s výstupy z běžných škol, které zmapovala Česká školní in- spekce, pak ověřit a definovat specificitu pro danou skupinu žáků. Výzkumné šetření bylo pro- vedeno na Základní škole pro žáky s poruchami zraku v Praze 2 (ZŠ ZRAK). Článek prezentuje zkušenosti všech účastníků vzdělávání ve 2. pololetí školního roku 2019/2020 v této škole. Jako nástrojů výzkumu bylo použito on-line dotazníkových šetření u rodičů a učitelů a semistruktu- rované rozhovory s žáky druhého stupně ZŠ ZRAK a speciálními pedagogy Speciálněpedagogic- kého centra pro žáky s poruchami zraku.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    5-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database