All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Current Form of Environmental Education and its Potential in Influencing the Environmental Awareness of Students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10434954" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10434954 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.632" target="_blank" >10.14712/18023061.632</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků

  • Original language description

    Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělá-vání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální cho-vání. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a me-tody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environ-mentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environ-mentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti ana-lýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku.

  • Czech name

    Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků

  • Czech description

    Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělá-vání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální cho-vání. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a me-tody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environ-mentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environ-mentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti ana-lýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    1-17

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database