The Current Form of Environmental Education and its Potential in Influencing the Environmental Awareness of Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10434954" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10434954 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-8ZLV55ZwN</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.632" target="_blank" >10.14712/18023061.632</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků
Original language description
Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělá-vání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální cho-vání. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a me-tody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environ-mentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environ-mentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti ana-lýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku.
Czech name
Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků
Czech description
Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělá-vání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální cho-vání. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a me-tody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environ-mentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environ-mentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti ana-lýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
1-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—