All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Anti-asthetics or Aesthetics of Contemporary Art?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10437738" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10437738 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j43XAZX_sF" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=j43XAZX_sF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Antiestetičnost nebo estetičnost současného umění?

  • Original language description

    Přesvědčení, že umění má estetickou funkci, panovalo v oblasti estetiky a teorie umění zhruba do šedesátých let dvacátého století, do doby, než ho narušily neoavantgardní tendence. Díky nim začala být estetická rovina umění zpochybňována a uváděna jako nedostatečná pro definici nově vznikajících uměleckých strategií. Text ve své první části shrnuje hlavní proudy a přístupy diskuse týkající se problematiky odmítání estetické definice současného umění. V aktuálním diskurzu se zaměřím především na kritickou revizi pojmů estetický a antiestetický (či antiestétský) při stanovení podmínek produkce současného, tedy postkonceptuálního umění tak, jak je předkládá Peter Osborne. V poslední části pak především za pomoci argumentů Camiela van Winkela, Martina Seela a Juliane Rebentisch ukazuji, že i v konceptuálním a postkonceptuálním je konstitutivní zkušeností z umění zkušenost estetická.

  • Czech name

    Antiestetičnost nebo estetičnost současného umění?

  • Czech description

    Přesvědčení, že umění má estetickou funkci, panovalo v oblasti estetiky a teorie umění zhruba do šedesátých let dvacátého století, do doby, než ho narušily neoavantgardní tendence. Díky nim začala být estetická rovina umění zpochybňována a uváděna jako nedostatečná pro definici nově vznikajících uměleckých strategií. Text ve své první části shrnuje hlavní proudy a přístupy diskuse týkající se problematiky odmítání estetické definice současného umění. V aktuálním diskurzu se zaměřím především na kritickou revizi pojmů estetický a antiestetický (či antiestétský) při stanovení podmínek produkce současného, tedy postkonceptuálního umění tak, jak je předkládá Peter Osborne. V poslední části pak především za pomoci argumentů Camiela van Winkela, Martina Seela a Juliane Rebentisch ukazuji, že i v konceptuálním a postkonceptuálním je konstitutivní zkušeností z umění zkušenost estetická.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    25

  • Pages from-to

    24-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database