Knowledge of basic concepts from hygiene and epidemiology in students studying in lifelong learning programmes at the Faculty of Education Charles University
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10447559" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10447559 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK
Original language description
Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovaném na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů. Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První část se zaměřila na vybrané postoje a názory. Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019. Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.
Czech name
Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK
Czech description
Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovaném na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů. Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První část se zaměřila na vybrané postoje a názory. Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019. Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30304 - Public and environmental health
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
12
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
1038-1048
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—